بخندیم یا گریه کنیم؟

بازی استقلال خوزستان و استقلال تهران در ورزشگاه فولاد برگزار شده. همین خودش به اندازه کافی کمیک هست، اما موضوع وقتی خنده‌دارتر می‌شود که مدیران و مربیان باشگاه سرخ‌پوش اهوازی تا لحظه آخر مخالف این داستان بودند. با این حال نه‌تنها اختیار تصمیم‌گیری در مورد ملک خودشان از آنها گرفته شد، بلکه هوشنگ نصیرزاده و یحیی گل‌محمدی به عنوان مدیرعامل و سرمربی فولاد به کمیته اخلاق احضار می‌شوند! خب چرا؟ این وسط جواد خیابانی هم با یک نطق احساسی در تلویزیون وایرال می‌شود که: «مگر ورزشگاه مال شماست که می‌خواهید درهایش را ببندید؟» خب پس مال کی است؟ حتی اسمش هم فولاد آره‌نا است. عین اینکه یک نفر از خود خیابانی بپرسد مگر خانه‌ات مال خودت است؟!

تا ظهر بازی معلوم نبود این مسابقه اصلا تماشاگر داشته باشد یا نه. در نهایت نیمی از ظرفیت استادیوم پر شد و در تمام طول بازی هم شاهد بارش بی‌امان بطری و سنگ بودیم. مسابقه چند بار متوقف شد و در نهایت گزارشگر مسابقه از جو زیبایی که در استادیوم وجود داشت تقدیر کرد. کاملا واقعی!

باشگاه استقلال تهران که با مشکل پر شدن سقف قراردادش مواجه است، قبلا قرارداد مهرداد محمدی محروم را فسخ کرد تا بتواند بلانکوی آرژانتینی را به فهرست اضافه کند، اما چون کافی نبود، روز مسابقه با استقلال خوزستان به‌طور یکطرفه قرارداد آرمین سهرابیان را هم فسخ کرد تا بالاخره بلانکو بتواند در اهواز به میدان برود! اصلا انگار داریم «خنده‌بازار» می‌بینیم. مگر مهد کودک است که هر روز فسخ کنید و قرارداد تازه ببندید؟ خب این با لیست ۱۸ نفره چه فرقی دارد؟ با این روال می‌توانید صد تا بازیکن بخرید و در هر بازی بر اساس نیازهای کادرفنی یک سری نفرات را نگه دارید و قرارداد بقیه را فسخ کنید تا هفته بعد!

این را هم بخوانید و خلاص؛ پرسپولیس و استقلال چون در تهران استادیوم ندارند، در اراک و قزوین از رقبا میزبانی می‌کنند، بعد تراکتور در ورزشگاه شهر قدس ‌میهمان هوادار بوده و در حالی ۴برصفر برنده شده که هوادارانش این ورزشگاه را در تهران پر کرده بودند. خب الان چی شد اصلا؟ کی به کی است؟! اگر شهر قدس آماده نبود چرا آنجا بازی گذاشتید و تماشاگر راه دادید، اگر هم آماده بود که چرا سرخابی‌ها را در به در این شهر و آن شهر کردید؟ گاهی فکر می‌کنیم عمدا هم نمی‌شود این‌قدر بد مدیریت کرد!