ورزش را مهم بشمارید

هرچند سوابق تحصیلی دنیامالی در رشته معماری و شهرسازی بوده و حتی سابقه تدریس در دانشگاه آزاد در این زمینه را هم دارد، اما پیشنیه ورزشی هم در رزومه او دیده می‌شود. احمد دنیامالی از ۱۳۸۳ تا ۱۳۸۹ رئیس فدراسیون قایقرانی بوده و همچنین عضویت در هیات‌مدیره فدراسیون جهانی کانوئینگ، مسوول توسعه کانوئینگ در قاره آسیا و معاونت فدراسیون جهانی دراگون‌بوت هم از جمله سوابق وی به شمار می‌رود.

در زمینه فوتبال هم او دستی بر آتش داشته و طی دو دوره (از ۱۳۸۵ تا ۱۳۸۶ و از ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۶) رئیس هیات‌مدیره باشگاه ملوان بندرانزلی بوده ‌است. وی هم اکنون رئیس مجمع این باشگاه است و قاعدتا به زودی از سمت خود استعفا خواهد داد. بدون توجه به سوابق اجرایی و ستادی وی، باید به وزیر جدید ورزش یادآوری کرد او مسوولیت سنگینی را پذیرفته است.

 صرف فعالیت در چند حوزه ورزشی نمی‌تواند از وی وزیری موفق بسازد که این مورد را در مدت حضور حمید سجادی به خوبی درک کردیم. البته باید منتظر برنامه‌های دنیامالی باشیم، اما قطعا نگاه به ورزش ایران باید آن‌قدر با اهمیت باشد که چند مدال همیشگی در المپیک را موفقیت نشماریم، بلکه به فکر توسعه زیرساخت‌ها و رواج ورزش همگانی در جامعه باشیم. به یاد بیاورید ۶ وزیر قبلی در ساخت یک استادیوم فوتبال در پایتخت عاجز بودند و امیدواریم این اتفاق برای وزیر جدید رخ ندهد!