علی کفاشیان بالاخره سکوت خود را شکست و پس از مدتی به صحبت درباره آخرین وضعیت فدراسیون فوتبال و خودش پرداخت، البته گفت که سکوتش ادامه دار خواهد بود. او پس از شایعات مختلف در رابطه با استعفا از ریاست فدراسیون تاکید کرد که این یک سناریو است و به هیچ عنوان استعفا نمی‌دهد. کفاشیان در گفت‌وگو با ایسنا با انتقاد از صداوسیما، این رسانه را سردسته طرح این سناریو و دامن زدن به آن می‌داند!

وی درباره ناراحتی‌اش از اتفاقات اخیر فوتبال کشور گفت: بله، خب طبیعی است. در این فضای مسمومی‌که ساخته‌اند حتی بهترین مدیر دنیا هم نمی‌تواند کار کند. این‌گونه فوتبال‌مان صدمه می‌خورد. من ناراحت فوتبال این مملکت هستم که چشم جوانان به آن است، اما بعضی‌ها می‌خواهند فدراسیون را مقصر جلوه دهند، در حالی که نمی‌توانیم بگوییم همه تقصیرها بر گردن فدراسیون است.

کفاشیان درباره شایعات هفته گذشته مبنی بر کناره‌گیری‌اش از فدراسیون گفت: این یک سناریو است. جای تاسف دارد که برخی رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما به این موضوع بی اساس دامن می‌زنند. سوال من این است که همه آن‌هایی که از صدا و سیما به این موضوع می‌پردازند آیا برای مدیران خودشان هم چنین شایعاتی درست می‌کنند؟ اگر هم آنها می‌خواهند یک تئوری خاص را پیاده کنند پیشنهاد می‌کنم ابتدا تئوری خود را تعریف کنند. باید به آن‌ها بگویم که آقا بالاسر ما دیگران نیستند و مجمع فدراسیون تنها نهاد بالا دستی ماست. این رسانه‌ها بودند که به این موارد دامن زدند، سردسته آنها هم صدا و سیما بود.

وی افزود: این درست نیست افرادی که در صدا و سیما تریبون در دست دارند از آن غیرعادلانه استفاده کنند. یکی از بندهای اساسنامه فدراسیون جهانی فوتبال این است که اگر رسانه‌ها در کار فوتبال دخالت کنند و بخواهند مدیریت فوتبال را عوض کنند، فوتبال‌مان تعلیق می‌شود. تاکید می‌کنم که به هیچ عنوان استعفا نمی‌دهم. اگر مجمع صلاح دید انتخابات را زودتر برگزار می‌کنیم.