این فوتبال بلاتکلیف

سهمیه چه شد؟

الزام به کار گرفتن بازیکنان خارجی در حداقل ۶۰ درصد بازی‌های فصل، جزو محدودیت‌های خوبی بود که در فوتبال ایران تصویب شد، اما مساله اینجاست هنوز کسی نمی‌داند متر و معیار سنجش آقایان برای رسیدگی به این بند چیست. گفته می‌شود باشگاه پرسپولیس به دلیل عدم استفاده از وحدت هنانوف و نبیل باهویی تحت لوای این قانون، باید دو بازیکن از سهمیه خارجی فصل آینده‌اش کم کند، اما خود سرخ‌ها اعتقاد دارند نفرات فوق مصدوم بوده‌اند. این ابهام در چند تیم دیگر نظیر سپاهان، فولاد، تراکتور، مس و گل‌گهر هم دیده می‌شود و خب الان که باشگاه‌ها مشغول مذاکره با خارجی‌ها هستند، آیا نباید بدانند چند سهمیه دارند که حداقل در این معدود زمان باقی مانده خریدهایشان را مدیریت کنند؟

میزبانی چه شد؟

در آخرین آپدیت از اوضاع ورزشگاه‌های کشور مشخص شد استادیوم تختی هم مثل آزادی به هفته‌های آغازین لیگ برتر نمی‌رسد و سرخابی‌ها باید به فکر یک ورزشگاه دیگر باشند. هرگاه احتیاج به پایگاه اجتماعی هست، نام استقلال و پرسپولیس وسط می‌آید، اما هنوز ارگانی پیدا نشده که این دو باشگاه بزرگ را سر و سامان بدهد. البته فقط تیم‌های پایتخت درگیر میزبانی نیستند و استادیوم‌های وطنی قائمشهر، قایقران انزلی، غدیر اهواز، تختی خرم‌آباد و شهدای قدس هم دچار نقص‌های اساسی هستند و باید بار دیگر مورد بررسی قرار بگیرند. احتمالا مثل استقلال که هوس بازی در مشهد به ذهنش رسید، بقیه تیم‌ها هم به تنها شهری که استادیوم استاندارد دارد، اما تیم نه، سری بزنند!

VAR چه شد؟

اواخر ماه گذشته وزیر ورزش اعلام کرد با صرف هزینه ۱۱۰ میلیارد تومانی، تجهیزات مورد نیاز خریداری شده تا فصل جدید لیگ برتر با تکنولوژی کمک‌داور ویدئویی آغاز شود. حالا که ۱۰ روز تا شروع لیگ مانده، هیچ خبری مبنی بر نصب یا راه‌اندازی VAR در ورزشگاه‌های ایران شنیده نمی‌شود و انگار بی‌سر و صدا همه‌چیز درحال فراموشی است! البته انتظار نداریم در ورزشگاه‌هایی که از امکانات بدوی برگزاری فوتبال هم بی‌بهره‌اند، VAR وجود داشته باشند تا خطای داوری در بازی‌ها به پایین‌ترین حد ممکن برسند. حالا باز شما بگویید عراق و تاجیکستان سال‌هاست درحال استفاده از این فناوری هستند.