آغاز به کار سرمربی تیم ملی جوانان بدون معرفی نامش

با وجود امتناع فدراسیون فوتبال از اعلام رسمی نام سرمربی تیم ملی جوانان، اکبر محمدی گفت: برای سرمربیگری تیم ملی جوانان با کفاشیان صحبت کردم و او گفت کارت را شروع کن! به گزارش ایسنا، ‌در شرایطی که بارها مصاحبه‌های متناقضی از سوی مسوولان مختلف فدراسیون دراین‌باره منتشر شده، اما ظاهرا علی کفاشیان رییس فدراسیون مدت‌ها پیش به شکل غیررسمی تصمیمش را در این باره گرفته است. اکبر محمدی، سرمربی پیشین تیم ملی نوجوانان و نایب رییس کمیته جوانان فدراسیون پنج ماه پیش با درخواست فریدون معینی، رییس این کمیته و موافقت کفاشیان کار استعدادیابی بازیکنان رده جوانان را آغاز کرد و اکنون به مرحله‌ای رسیده که اولین اردوی آماده‌سازی تیم ملی جوانان برای حضور در رقابت‌های مقدماتی قهرمانی آسیا از فردا دوشنبه برگزار می‌شود. وقتی روز شنبه اسامی ۳۰ بازیکن دعوت شده به اردو منتشر شد، نامی از اکبر محمدی به عنوان سرمربی، مربی، نایب‌رییس کمیته جوانان، استعدادیاب یا... نبود در حالی که عملا بارها از سوی کفاشیان و معینی عنوان شده بود که کار آماده‌سازی تیم ملی جوانان با هدایت محمدی آغاز شده است!

این بلاتکلیفی آشکار در موضع‌گیری‌های فدراسیونی که این روزها سخت‌ترین چالش‌های دوره چهارساله‌اش را سپری کرده، نگرانی‌های مردم و علاقه‌مندان را پس از نابودی تیم امید حالا متوجه تیم جوانان می‌کند؟ فدراسیونی که جرات اعلام نام سرمربی را از ترس انتقادها نداشته و دلیل برخی پافشاری‌های غیرمنطقی‌اش را بیان نمی‌کند!

اما اکبر محمدی واکنش متفاوتی نسبت به قضیه داشت. او در پاسخ به این سوال که بالاخره تکلیف سرمربیگری تیم ملی فوتبال جوانان چه شد، اظهار کرد: درباره قبول این مسوولیت با علی کفاشیان رییس فدراسیون فوتبال صحبت کردم و پیش از این با کارلوس کی‌روش هم صحبت کرده و برنامه‌هایم را به او هم داده بودم. بعد از مذاکره‌ای که با کفاشیان داشتم قرار شد که کارم را در تیم جوانان آغاز کنم. ما سعی کردیم برنامه‌ها را به صورت جامع جلو ببریم. ما مقداری از برنامه‌ها عقب هم هستیم و به خاطر برخی مشکلات سعی می‌کنیم در فرصت باقی مانده بهترین نتایج را از برنامه‌ریزی‌هایمان بگیریم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا دستیاران‌تان در تیم ملی جوانان را انتخاب کرده‌اید، گفت: من برای هدایت تیم جوانان تنها نیستم و ۱۲۰ مربی به ما کمک می‌کنند. مربیان ایرانی خوبی هستند که می‌توانند در کادر فنی تیم جوانان حضور داشته باشند. تیم ملی جوانان ایران تیم همه ماست و همه باید این تیم را تیم خودشان دانسته و برای موفقیتش کمک کنند.

محمدی در پاسخ به این سوال که آیا با کی‌روش صحبت دیگری داشتید، خاطرنشان کرد: با کی‌روش صحبت کردم و حتی قرار بود او در اردوی استعدادیابی که در منظریه برگزار کردیم هم شرکت کند، اما درگیر مسائل مختلفی از جمله تیم امید بود که نتوانست به آنجا بیاید. قطعا با آغاز اردوی جدید تیم جوانان در کمپ تیم‌های ملی او کنار ما می‌آید.

محمدی خاطرنشان کرد: بنده هیچ حساسیتی درباره اینکه به عنوان سرمربی تیم ملی جوانان معرفی شوم یا نشوم ندارم. من ماموریتی از طرف کفاشیان داشتم که کار استعدادیابی برای تیم جوانان را در قالب برنامه و سیستمی مشخص انجام داده و به سرمنزل مقصود برسانم. این کار به خوبی رهبری شد و امیدواریم ثمره آن را در موفقیت تیم جوانان در رقابت‌های مقدماتی قهرمانی آسیا ببینیم.