جنگ لفظی پرسپولیسی‌های قدیم

عابدینی: مایلی‌کهن را آورده‌اند تا از مدیریت پرسپولیس دفاع کند

مایلی‌کهن: مهدوی‌کیاها را ترانسفر کردند اما آجر روی آجر نگذاشتند

مدیرعامل باشگاه داماش گفت: محمد مایلی‌کهن دو نقش دارد، یکی نقش مدیریت فنی و دومی دفاع از مدیران. به گزارش فارس، امیر عابدینی که به صورت تلفنی روی خط برنامه ورزش و مردم آمده بود در خصوص تشکیل کمیته پیشکسوتان باشگاه پرسپولیس گفت: این کمیته به درخواست و دعوت علی پروین تشکیل شد و در این جمع پیشکسوتان پرسپولیس به قصد تشکیل کانون منسجم و هدفمند وارد عرصه شدند. اگر به زعم دوستان تشکیل این کمیته مقابله با باشگاه پرسپولیس است آنها اشتباه می‌کنند و تشکیل این کمیته مقابله و برخورد با مجموعه «پیروزی» نیست.

وی در خصوص اینکه این حرکت با مدیریت او در داماش تداخل پیدا کرده است، گفت: قرار نیست مدیریت کنم و فقط در کنار کانون پیشکسوتان حضور خواهم داشت. مطمئن باشید برای مدیریت پرسپولیس نامزد نخواهم شد و این باشگاه را مدیریت نخواهم کرد.

عابدینی در خصوص اظهارات محمد مایلی‌کهن گفت: ایشان چون در آن جمع حضور نداشته دچار اشتباه شده است. جعفر کاشانی، وطن‌خواه‌ها و امثال بهزادی انسان‌هایی نیستند که کسوت نداشته باشند. به اعتقاد من پیشکسوت زمان و محدوده ندارد.

مدیر‌عامل باشگاه داماش گیلان تاکید کرد: خوشحالم که مایلی کهن مدیریت فنی باشگاه «پرسپولیس» را عهده دار شد ولی فکر می‌کنم این سمت دو نقش دارد، یکی نقش مدیریت فنی است و دومی دفاع از مدیران. امیدوارم مدیریت باشگاه پرسپولیس در این مباحث خودش وارد عمل شود و دوستان و اعضای کادر فنی را جلو نیندازد.

وی با اشاره به فعالیت‌هایش در زمان مدیریت در باشگاه پرسپولیس گفت: افتخارم این است که در دوره من فوتبال ایران تنه به اروپا زد و از خلیج‌فارس عبور کرد. فرستادن دایی، مهدوی‌کیا، میناوند، باقری و دیگران را کاری جزئی تلقی نکنیم.

مدیرفنی تیم فوتبال پرسپولیس نیز در جواب عابدینی گفت: مدیرانی داشتیم که مهدوی‌کیاها، باقری‌ها و دایی‌ها را ترانسفر کردند اما وقتی از پرسپولیس رفتند یک آجر روی آجر نگذاشته بودند. محمد مایلی‌کهن در گفت‌و‌گویی تلفنی با برنامه ورزش و مردم درباره تشکیل جلسه کانون پیشکسوتان پرسپولیس و عدم حضور در این جلسه عنوان کرد: روز دوشنبه یکی از دوستان با من تماس گرفت و درباره تشکیل این جلسه صحبت کرد و گفت که فردا (سه‌شنبه) آقای پروین با شما تماس می‌گیرد و در رابطه با حضورتان در جلسه پیشکسوتان صحبت می‌کند که این تماس حاصل نشد.

وی ادامه داد: پیشکسوت معنای خودش را دارد. کسی که ۶ ماه یا یک سال در پرسپولیس بوده یا اصلا در این تیم اصلا حضور نداشته اسمش پیشکسوت نیست. در جلسه‌ای که برگزار شد از این‌گونه افراد زیاد حضور داشتند و اینها با چیزی که عنوان می‌شود تضاد دارد. معتقدم هرگونه که قانون حکم می‌کند باید عمل شود. کاشانی نیز همین عقیده را دارد.

مایلی‌کهن تاکید کرد: به نظر من کاشانی بهترین مدیر ورزش بعد از انقلاب بوده است. همیشه حقایق را می‌گویم. شما شرایط کنونی ورزشگاه شهید درفشی‌فر را با گذشته مقایسه کنید و ببینید چه کارهایی انجام شده است. این نشان می‌دهد کاشانی کار کرده است. من از شخص خاصی نام نمی‌برم اما مدیرانی داشتیم که در سال‌های ۹۶ و ۹۸ مهدوی‌کیاها، شاهرودی‌ها، میناوندها، باقری‌ها، دایی‌ها و خیلی دیگر را ترانسفر کردند اما وقتی از پرسپولیس رفتند یک آجر روی آجر نگذاشته بودند و یک برگ پرونده از زمان حضورشان باقی نمانده بود.

مدیر فنی پرسپولیس درباره تفاهم با استیلی اظهار داشت: من به نوعی مشاوره‌دهنده به استیلی هستم و به او کمک می‌کنم. من مشاوره می‌دهم و استیلی مختار است بپذیرد و اینگونه نیست که امر و نهی کنم.

مایلی‌کهن تصریح کرد: آبدارچی بودن در پرسپولیس افتخار است. من در مقطعی عضو هیات مدیره شدم که پست بزرگی هم هست اما وقتی دیدم نمی‌توانم موثر باشم عطای کار را به لقایش بخشیدم و کناره گرفتم. من کناره گرفتم و استعفا ندادم. استعفا یعنی اینکه اگر مسوول بالادستی قبول نکرد باید بمانی اما من کناره گرفتم؛ یعنی اینکه حتی اگر مسوول بالاتر هم می‌خواست نمی‌ماندم. مطمئن باشید هر روز که احساس کنم نمی‌توانم کمک کنم بدون حاشیه می‌روم.