خرید نحس!

پیر کارلو؛ نخستین نفر: شاید هواداران استقلال نام این گلر را برای نخستین بار شنیده باشند، اما او جزو نخستین خریدهای تاریخ باشگاه تاج به حساب می‌آید؛ دروازه‌بانی که تبدیل به نخستین خارجی تاریخ باشگاه نیز شد و حدود یازده سال درون قفس توری تاج می‌درخشید تا اینکه ناصرخان حجازی جایگزین او شد.

متوسط روبه ضعیف: نزدیک به ۶۰ سال طول کشید تا دومین دروازه‌بان خارجی استقلال از راه برسد. این‌بار یک گلر خوش قد و بالای صربستانی به نام جورج توپالوویچ بود که توسط امیرقلعه‌نویی در سال ۱۳۸۳ به جمع آبی‌ها اضافه شد. عملکرد‌ او اما برخلاف تیپ و استایل خوبش چندان چنگی‌ به دل نمی‌زد و در نهایت با انجام ۲۲ بازی از استقلال جدا و راهی لیگ یک شد.

چرا آمد چرا رفت؟: لیام ردی استرالیایی نیز توسط قلعه‌نویی در سال ۱۳۹۱ به استقلال آمد و بدون حتی یک بازی جدا شد. لیام ردی بعد از ترک ایران، سال‌های درخشانی را در لیگ استرالیا سپری کرد و این سوال در ذهن هواداران استقلال ایجاد شد که چرا به اندازه یک ۹۰دقیقه نیز به او فرصت خودنمایی در ایران داده نشد؟

گلری که همیشه دندان درد داشت!: سرانجام آخرین دروازه‌بان غیرایرانی استقلال نیز توسط قلعه‌نویی به این تیم اضافه شد. آلبرتو داسیلوای برزیلی که سابقه قهرمانی در لیگ برزیل را هم داشت، تابستان ۱۳۹۳ به استقلال پیوست، اما او نیز مانند لیام ردی بدون حتی یک بازی رسمی از جمع شاگردان قلعه‌نویی جدا شد. نکته جالب توجه دوران حضورش در استقلال، غیبت بیش از حد او به دلیل مصدومیت‌های عجیب و غریب از جمله دندان‌درد بود!