کدام حرفتان را باور کنیم؟

 همه می‌دانند که تا VAR به فوتبال کشورمان راه پیدا نکند، مدام انگ حمایت از تیم‌های خاص به داوران زده می‌شود؛ به خصوص در شرایط فعلی که رئیس کمیته داوران در بازداشت به سر می‌برد! اما اقدامات جانبی برخی پیشکسوتان مانند آنچه قدیمی‌های استقلال انجام داده و می‌دهند، حیرت‌انگیز است.

انتشار بیانیه و ساختگی خطاب کردن قهرمانی پرسپولیس از یک طرف و انتقاد از کادرفنی باشگاه بابت اتخاذ رویکردی اشتباه از سو‌ی دیگر. بالاخره کدام جهت درست است؟

نامه سرگشاده‌ای که جمعی از پیشکسوتان استقلال خطاب به وزیر ورزش نوشتند، نکات عجیبی داشت. البته که فحوای آن ضرورت ورود سیستم کمک‌داور‌ ویدئویی برای کاهش اشتباهات به ایران بود، اما ژست اعتراضی و زیر سوال بردن قهرمانی رقیب، خمیرمایه اصلی این مراسله محسوب می‌شد. قسمت جالب، اسامی نفرات ذیل آن بود که بیشترشان جزو چهره‌های شناخته شده و پرافتخار باشگاه محسوب می‌شوند، اما انگار در جریان نیستند که زیر چه چیزی را امضا کردند!

همان‌طور که اشاره کردیم و احتمالا اصل نامه را هم خوانده‌اید، استقلالی‌ها قهرمانی پرسپولیس را ساختگی و فاقد شایستگی لازم دانستند، اما از آن زمان همان نفرات درحال مصاحبه علیه مربیان خودی هستند. از علی جباری گرفته که کادرفنی آبی‌ها را در از دست دادن دو جام مقصر دانست تا شاهرخ بیانی که ترس مربیان تیم را عامل قهرمان نشدن استقلال نامید. به این نفرات اضافه کنید نام مهدی پاشازاده را که با وجود اصرار بر خورده شدن حق استقلال، در گفت‌وگو با یک سایت ورزشی اعلام کرد که شیوه بازی تیم محبوبش در فصل گذشته را نپسندیده و البته قهرمانی را هم به پرسپولیس تبریک گفت!

این سیاست یک بام و دوهوای کسانی که روزگاری مردم نامشان را روی سکوها فریاد می‌زدند، حقیقتا گیج‌کننده است. اگر برای خوشامد هواداران و جوی که در فضای مجازی شکل گرفته اعتقاد دارید که ناداوری‌ها عامل ناکامی استقلال بوده، خب بهتر است پای امضایتان زیر آن طومار بلند‌بالا بایستید. اگر هم نظرتان این است که عدم جسارت کادرفنی و مشکلات خودساخته سبب شده تا استقلال‌ جامی که تنها دو هفته با بالای سر بردنش فاصله داشت را از دست بدهد (گمانی که خیلی از هواداران عادی هم آن را می‌پذیرند) پس همان مصاحبه‌هایتان برای اعلام برائت کافی است و دیگر ندیده و نخوانده، پای چیزی را امضا نکنید.

همین اختلاف نظر باعث جهت‌دهی‌های مختلف به تیم و جامعه طرفداری‌اش می‌شود و این‌گونه می‌شود که به جای فکر علاج برای تقویت نقاط ضعف، همه منتظر نتایج پرسپولیس می‌مانند تا موفقیتش را پوشالی توصیف کنند. آقایان! شما که فوتبال را زندگی کردید، دیگر کاری نکنید که استقلال بازهم عقب بیفتد.شاید با حرف‌های عامه‌پسند بتوانید لایک و کامنت بخرید، اما این به سود آینده استقلال نیست.