از رکورد کارلتو تا ناکامی بلینگام

وینیسیوس جونیور با ثبت دو گل برابر بایرن مونیخ، ستاره بازی بود و نقش پررنگی در تساوی تیمش ایفا کرد. ستاره برزیلی با گشودن دروازه باواریایی‌ها در کنار کریستیانو رونالدو، یاری لیتمانن و کوین دی‌بروینه به سومین بازیکن تاریخ لیگ قهرمانان اروپا تبدیل شد که در سه‌ نیمه‌نهایی متوالی این رقابت‌ها گلزنی می‌کند.

لوکا مودریچ که در دقیقه ۶۷ به جای جود بلینگام وارد زمین شد، با ۳۸ سال و ۲۳۴ روز رکورد فرانس پوشکاش را زد و عنوان مسن‌ترین بازیکن تاریخ رئال در لیگ قهرمانان را از آن خود کرد. مودریچ از سال ۲۰۱۲ در رئال مادرید حضور دارد و تاکنون ۱۱۸ بازی برای این تیم در لیگ قهرمانان اروپا انجام داده‌ و ۵ مرتبه هم قهرمان شده است.

جود بلینگام که در بازی‌های اروپایی اخیر رئال توفیقی کسب نکرده، یک بار دیگر برابر بایرن ناکام ماند. ستاره انگلیسی قبلا ۸ مرتبه دیگر با پیراهن دورتموند مقابل بایرن مونیخ قرار گرفته و هیچ‌گاه نتوانسته بود طعم پیروزی برابر این تیم را بچشد که هیچ، حتی از گلزنی برابر باواریایی‌ها هم عاجز بوده است.

رئال مادرید به رکورد ۸ بازی متوالی بدون شکست مقابل باواریایی‌ها رسید. از آخرین پیروزی بایرن مونیخ مقابل رئال مادرید ۱۲ سال می‌گذرد. (۲بریک – نیمه نهایی سال ۲۰۱۲). از آن تاریخ به بعد، بایرن مونیخ موفق به پیروزی مقابل رئال نشده ‌است. (۶ شکست و ۲ تساوی).

پس از سوت پایان دیدار هربرت هاینر، رئیس باشگاه آلمانی گفت: «گفت‌وگوهای بسیار خوبی با رالف رانگنیک داشته‌ایم و با این حال باید چند روز دیگر صبر کنیم. او مهارت ویژه‌ای در رشد بازیکنان و تیم‌ها دارد. چیزهایی که از اتریش در مورد رانگنیک می‌شنوم بسیار مثبت است. اگر رانگنیک سرمربی جدید ما باشد، انتخاب بسیار خوبی خواهد بود. امیدوارم تصمیم نهایی خیلی طول نکشد.»

با گلزنی مقابل رئال مادرید هری کین به رکورد ۴۳ گل در تمام رقابت‌های این فصل رسید. او که احتمالا کفش طلا را به خود اختصاص می‌دهد، این فصل آمار خیره‌کننده ۴۳ گل در ۴۳ بازی را به ثبت رسانده. تعداد گل‌های این فصل برنان جانسون، جیمز مدیسون، دیان کولوسفسکی، سون هیونگ مین و ریچارلیسون در تیم سابق کین یعنی تاتنهام روی هم ۴۲ گل است!

کارلو آنچلوتی آمار درخشانش مقابل بایرن را ادامه داد. دیدار سه‌شنبه دو تیم در واقع نهمین رویارویی سرمربی کهنه‌کار سابق میلان و فعلی رئال‌مادرید با بایرن بود که او به ۶ برد و ۳ تساوی دست یافته و بازی برگشت رئال و بایرن، دهمین رویارویی کارلتو با مونیخی‌ها خواهد بود.