تیم منتخب ستارگان در بیمارسـتان!

علیرضا رضایی: دروازه‌بان این تیم، گلر نساجی است. علیرضا رضایی که سابقه بازی در استقلال را دارد و قرار بود پدیده تیم ملی باشد، چندان در این مدار حرکت نکرد. او هفته‌های گذشته در تیم قائم‌شهری چند اشتباه فاحش داشت و نهایتا در دیدار با آلومینیوم اراک به دلیل مصدومیت از ناحیه مینیسک ادامه فصل را از دست داد.

مرتضی پورعلی‌گنجی: یکی از زیان‌بارترین مصدومیت‌های فصل مربوط به آسیب‌دیدگی او می‌شد. جای خالی پورعلی‌گنجی در جام ملت‌های آسیا به وضوح حس شد و چه بسا اگر این بازیکن شرایط حضور در زمین را داشت، ساختار دفاعی تیم ملی تا آن حد متزلزل و آسیب‌پذیر نمی‌بود. پرسپولیس هم از این بابت خیلی ضرر کرد. پورعلی‌گنجی در بازی با قطر در تورنمنت چهارجانبه اردن رباط صلیبی پاره کرد.

مجید حسینی: او مشخصا در جام ملت‌های آسیا و بازی با هنگ‌کنگ صدمه دید. ابتدا به نظر می‌رسید آسیب‌دیدگی حسینی تنها منجر به غیبت این بازیکن تا پایان جام ملت‌ها خواهد بود، اما با وجود سپری شدن مدت زمان طولانی از آن تورنمنت، هنوز خبری از حسینی نیست و تیم ترکیه‌ای او هم اعلام کرده همچنان نیاز به مداوای بیشتری وجود دارد.

محمد دانشگر: یکی از آخرین مصدومیت‌های شدید لیگ برتر مربوط به او بود. در صحنه‌ای از بازی سپاهان برابر نفت آبادان که داور مسابقه حتی اعتقادی به خطا هم نداشت، دانشگر سرنگون شد و با آمبولانس به سمت بیمارستان رفت. مدافع سپاهان از ناحیه کتف دچار آسیب‌دیدگی شدید شده و بعید است این فصل در لیگ بتواند بازی کند.

صادق محرمی: از دیگر قربانیان جام ملت‌های آسیا بود. مدافع راست ایرانی دیناموزاگرب در همان مسابقات مرحله گروهی به‌شدت آسیب دید و فصل را از دست داد. غیبت او که منجر به فرسودگی رامین رضاییان شد، تاثیر زیادی در ناکامی تیم ملی داشت.

نادر محمدی: از آنجا که بین مصدومان مطرح لیگ هیچ دفاع یا وینگر راستی پیدا نکردیم، ناچار شدیم نادر محمدی را در این پست بگذریم؛ مدافع ذوب‌آهن که به انداختن اوت‌های بلند معروف است و او هم در بازی با آلومینیوم رباط پاره کرد.

مهدی مهدی‌پور: هافبک دفاعی تیم منتخب، یکی از آخرین مصدومان فصل تا اینجای فصل است. مهدی مهدی‌پور که مهره‌ای کلیدی برای استقلال به شمار می‌رود، در دیدار برابر مس رفسنجان رباط پاره کرد و حالا باید دوران نقاهت طولانی‌مدتش را پشت سر بگذارد.

یاسین سلمانی: خرید مهم پرسپولیس در پنجره تابستانی، تازه داشت در تیم جا می‌افتاد که در بازی با گل‌گهر آسیب دید. او دچار پارگی رباط صلیبی شد و تازه این روزها در حال بازگشت تدریجی به میادین است که بعید به نظر می‌رسد به این فصل قد بدهد. سلمانی هم در آن مقطع با رفت و برگشت‌های پیاپی به اردوی تیم ملی و پرسپولیس دچار فرسایش شده بود.

کوین یامگا: یکی از دردناک‌ترین اتفاقات امسال بدون تردید مصدومیت او از ناحیه چشم بود؛ آنچه در اثر برخورد با امید حامدی‌فر در تمرینات تیم رخ داد. اگر مساله همه بازیکنان این فهرست بازگشت به میادین باشد، برای یامگای عزیز در ابتدا خواهان بازگشت کامل سلامتی به او هستیم. یامگا از موثرترین و بی‌حاشیه‌ترین خارجی‌های این سالیان فوتبال ایران بوده است.

علی قلی‌زاده: وینگر تکنیکی تیم ملی که در یک فرآیند عجیب سر از لیگ لهستان درآورد، در یکی از همین مسابقات از ناحیه مینیسک دچار مصدومیت و سپس تشدید مصدومیت شده و حالا ادامه فصل را از دست خواهد داد؛ آن هم بدون حتی یک گل و یک پاس گل.

مرتضی تبریزی: مهاجم آلومینیوم اراک پاییز گذشته در بازی با پیکان دچار پارگی رباط صلیبی شد و فصل را از دست داد. او تا آن زمان در ۱۱ بازی یک گل برای تیم اراکی زده بود.