احتمالات ادامه همکاری دایی و پرسپولیس

هنوز ۴۸ ساعت از تصمیم دایی مبنی بر قطع همکاری‌اش با پرسپولیس نگذشته بود که او به یکباره در تصمیمی‌عجیب و غریب اعلام کرد برنامه‌اش را برای فصل آینده به این تیم ارائه می‌کند. او روز چهارشنبه برنامه‌هایش را به بهمن دهقان نماینده تام‌الاختیارش داد تا آنرا به باشگاه ببرد. به گزارش برنا، این در حالی است که دایی هم در برنامه ۹۰ و هم در گفت‌وگو با یکی از خبرگزاری‌ها به صراحت گفته بود با وجود کاشانی، در پرسپولیس نمی‌ماند. پس چه عاملی باعث شده دایی به‌رغم انتشار رسمی‌این خبر، با چرخش ۱۸۰ درجه ای باز هم بخواهد در پرسپولیس مربیگری کند؟

۱- رفتار علی دایی تا به امروز نشان داده که به هیچ عنوان حاضر نیست در مقابل دیگران کوتاه بیاید. اختلافات شدید دایی و کاشانی دیگر بر هیچ کس پوشیده نیست، ولی به نظر می‌رسد او برای آنکه در رقابت با آقای سرپرست کم نیاورد و در تصمیم‌گیری‌های آینده‌اش اشکال ایجاد کند، برنامه‌اش را به باشگاه تحویل داده .حبیب کاشانی در برنامه نود گفته بود که اگر دایی برنامه بدهد و برنامه‌اش خوب باشد انتخاب می‌شود. قطعا این کار دایی اگرچه ممکن است تاثیر کلی در برنامه‌های کاشانی و انتخاب سرمربی پرسپولیس نداشته باشد، اما آن را به چالش می‌کشد. این موضوع را به ائتلاف مخالفان کاشانی که حسین هدایتی در راس آن قرار دارد و دایی هم به تازگی به آنها پیوسته اضافه کنید. جریانی که با این کار قصد تحت فشار قرار دادن آقای سرپرست را دارند تا شاید او را مجبور به رفتن کنند.

۲- حمید سجادی وزیر ورزش پیشنهادی دولت به مجلس رابطه خوبی با دایی دارد. این دو نفر، روزی در هیات مدیره باشگاه سایپا با یکدیگر همکاری داشتند. او روزی در خصوص دایی گفته بود: «هیچ فردى به اندازه على دایى حق اظهارنظر در مورد باشگاه سایپا را ندارد. او یک فصل با این تیم زندگى کرده و با تمام شرایط این تیم آشناست. حضور على دایى به عنوان نایب رییس هیات مدیره براى سایپا غنیمت است». شنیده می‌شود حمید سجادی به دایی توصیه کرده است برنامه‌هایش را به باشگاه پرسپولیس ارائه دهد. به نظر می‌رسد اگر سجادی به عنوان وزیر انتخاب شود این حبیب کاشانی است که باید با پرسپولیس خداحافظی کند و دایی در این نبرد پیروز می‌شود. این تئوری دوم است برای پاسخ دادن به سوال اصلی که دایی چرا برنامه داد.

۳- سازمان تربیت بدنی در این روزها وضعیت مشخصی ندارد. علی سعیدلو که ریاست مجمع دو باشگاه پرسپولیس و استقلال را هم عهده دار است مدت‌ها است که حق امضا ندارد. حتی معلوم نیست فردی که حق امضا پیدا می‌کند چه زمانی معرفی می‌شود. یعنی وزیر ورزش آینده ایران معلوم نیست و تا مشخص نشود، اوضاع به همین منوال است. اگر در خارج از حیطه ورزش توافقی روی نام علی دایی وجود داشته باشد، حبیب کاشانی باید آن را اجرا کند. چون تنها کسی است که به صورت قانونی می‌تواند دایی یا هر کس دیگری را انتخاب کند. حبیب کاشانی چهره اول نقل و انتقالات قرمزها است. شاید بعد از نقل و انتقالات دیگر کاشانی در پرسپولیس نماند.