کم موها در صدر!

پس با بررسی درصد پیروزی میان ۵ لیگ معتبر اروپایی (با حداقل ۱۰۰ بازی) می‌توان بهترین مربیان عصر حاضر را شناخت. مطابق انتظار نفر اول فهرست، پپ گواردیولا است. این سرمربی نام‌آشنای دنیای فوتبال که در کارنامه‌اش هدایت سه تیم سرشناس بارسلونا، بایرن‌مونیخ و منچسترسیتی دیده می‌شود با ۷۵.۷درصد، بهترین درصد پیروزی را به نام خودش به ثبت رسانده است. هرچند هنوز هم برخی معتقدند که او باید خودش را در تیم‌های کوچک هم نشان دهد، اما پپ این درصد پیروزی را در ۵۴۷ بازی به دست آورده است. این بدان معناست که گواردیولا در ۴۱۴ بازی که هدایت این سه تیم را در تمامی رقابت‌ها برعهده داشته به پیروزی رسیده است.

پس از پپ، زین‌الدین زیدان قرار گرفته است. سرمربی پیشین رئال مادرید که تنها تجربه سرمربیگری‌اش در دو دوره در این تیم رقم خورده، در ۱۸۲ دیداری که هدایت لوس بلانکوس را برعهده داشته در ۱۲۳ بازی به پیروزی رسیده تا درصد برد او در رئال مادرید ۶۷.۶‌درصد باشد.  آنتونیو کونته، سرمربی سرشناس ایتالیایی که در قرن بیست و یکم هدایت باشگاه‌هایی چون آتالانتا، یوونتوس، چلسی، اینتر و تاتنهام را برعهده داشته هم سومین مربی موفق از نظر درصد برد در قرن بیست و یکم است. کونته در ۳۲۰ بازی، ۲۱۰ برد به دست آورده تا درصد پیروزی‌های او به عنوان یک سرمربی به ۶۵.۶ درصد برسد.

در ادامه این فهرست ۱۰ نفره نام سرمربیان مشهور دیگری چون لوئیز انریکه، لور‌ن بلان، ژوزه مورینیو، ماسیمیلیانو آلگری، سر الکس فرگوسن، دیگو سیمئونه و در نهایت کارلو آنچلوتی دیده می‌شود. نکته اینجاست که تقریبا دو‌سوم بازی‌هایی که فرگی روی نیمکت منچستریونایتد نشسته، مربوط به سده قبل است و مربی‌ای همچون کارلتو هم در چند برهه با هدایت تیم‌هایی نه چندان مدعی نظیر پارما، ناپولی و اورتون نتوانسته جایگاهی بهتر از دهمی در این فهرست به دست بیاورد.