سفر پر‌ابهام 4تن از اعضای تیم ملی کشتی به آمریکا

یزدانی‌خرم: سفر آنها کاملا شخصی است و ربطی به فدراسیون ندارد

در حالی که قرار است کمتر از یک ماه دیگر مسابقات انتخابی تیم ملی کشتی آزاد برگزار شود، سرمربی ، مربی و دو کشتی‌گیر تیم ملی به آمریکا سفر کردند که بنا به گفته مسوولان این سفر شخصی است. به گزارش ایسنا، در حالی که بحث بر سر تعطیلی ۴۰ روزه اردوهای تیم ملی کشتی آزاد زیاد بود و خیلی‌ها معتقد بودند اردوی تیم ملی نباید به این زودی تعطیل شود، کادر فنی با این توجیه که کشتی‌گیران در باشگاه‌هایشان باید تمرین کنند و شرایط برابر باشد، اردوهای تیم ملی را تعطیل کردند، اما از سوی دیگر خبر ‌رسید که پنجشنبه گذشته غلامرضا محمدی سرمربی تیم ملی کشتی آزاد، محسن کاوه مربی تیم ملی به همراه رضا یزدانی و صادق گودرزی روانه ینگه دنیا شده‌اند و در سفر آمریکا به سر می‌برند.

گفته می‌شود سرمربی و مربی تیم ملی برای آموزش کشتی در یکی از دانشگاه‌های آمریکا به این کشور رفته‌اند و این دو ملی‌پوش هم آنها را همراهی می‌کنند.

شنیده می‌شود ویزای آمریکا برای مهدی تقوی هم آماده شده بود، اما این کشتی‌گیر ترجیح داده به خاطر بر هم نخوردن تمریناتش برای مسابقات انتخابی، به این سفر تفریحی نرود. حال مشخص نیست آیا رضا یزدانی و صادق گودرزی بتوانند آمادگی خود را برای حضور در مسابقات انتخابی تیم ملی حفظ کنند، یا این که شرایط طور دیگری رقم خواهد خورد.

چندی قبل هم فدراسیون کشتی آمریکا از حمید سوریان و امیر علی اکبری برای حضور در یک مسابقه دوستانه در قالب تیم ستاره های جهان دعوت کرده بود که این دو ملی‌پوش آن را مغایر با برنامه های آماده سازی خود دیدند و به آمریکا نرفتند، اما به نظر می‌رسد تفکرات در کشتی آزاد متفاوت است. ۴۲۳ روز تا المپیک لندن باقی‌مانده و برای مدال المپیک حتی نباید یک روز را هم از دست داد. علاوه بر این، ملی‌پوشان باید حدود ۹۰ روز دیگر در مسابقات جهانی استانبول برای کسب سهمیه المپیک به میدان روند، اما تمرینات تیم ملی کشتی آزاد تعطیل است. تمرینات تیم ملی کشتی فرنگی هم به دلیل کناره‌گیری محمد بنا همچنان در تعلیق به سر می‌برد.

در همین رابطه رییس فدراسیون کشتی در مورد سفر سرمربی، مربی و دو کشتی‌گیر تیم ملی آزاد به آمریکا توضیح داد. محمدرضا یزدانی خرم در پاسخ به این سوال که آیا سفر مربیان و کشتی‌گیران تیم ملی با هماهنگی فدراسیون بوده است؟ اظهارکرد: مسافرت آنها کاملا شخصی است و در تعطیلات اردوی تیم ملی صورت گرفته است. این سفر نه با لباس تیم ملی بوده و نه ماموریت یا مسابقه‌ای داشته‌اند، بنابراین ربطی به فدراسیون ندارد. برادر محسن کاوه در یکی از دانشگاه‌های آمریکا فعالیت دارد و اینها به دعوت وی سفر کرده‌اند. یزدانی‌خرم همچنین در مورد وضعیت محمد بنا و تعطیلی اردوهای تیم ملی گفت: اردوی کشتی آزاد تا مسابقات انتخابی تیم ملی تعطیل است و نمی‌شود ۱۲ ماه سال کشتی‌گیران را در اردو و زیر بار تمرینات نگه داشت. با محمد بنا هم دو روز پیش صحبت کردم که گفت فعلا در حال استراحت کردن است. بعد از مدتی او هم برخواهد گشت.

رییس فدراسیون کشتی در مورد پایمال شدن حق تیم ملی کشتی آزاد جوانان در جام جهانی افزود: با روس‌ها ۴ـ۴ کردن موفقیت بزرگی است، آنها باخت را مقابل ما قبول کردند، اما در قوانین از تبصره‌ای استفاده شد که تیم آنها را برنده اعلام کردند. آن، قانون مسابقات بود که ما هم به این مساله اعتراض کردیم. فیلا هم پیشنهاد داد اگر به قانون اعتراضی دارید، رسما اعلام کنید تا برای اصلاح قانون بررسی کنیم. وی حضور دو سرمربی ایرانی در تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی عراق را هنوز قطعی ندانست و در پایان اظهار کرد: آنها پیشنهاد دادند که ما نیز دو کاندیدا برای سرمربیگری شان معرفی کردیم. به هر حال مربیان ما استاد دانشگاه هستند و باید حقوقی به آنها داده شود که با توجه به خطرات موجود در عراق، بتوانند زندگی کنند و برایشان مقرون به صرفه باشد. قرار است کمیته ملی المپیک عراق در این مورد جواب دهد و مربیان ما هم به عراق بروند تا شرایط را بسنجند.