بارسلونا قهرمان لالیگا شد
گروه ورزش- هفته سی و ششم رقابت‌های فوتبال لالیگای اسپانیا در حالی پیگیری شد که تیم فوتبال بارسلونا توانست با کسب تساوی مقابل لوانته برای سومین سال پیاپی عنوان قهرمانی این مسابقات را از آن خود کند و رئال مادرید رقیب دیرینه خود را در رسیدن به قهرمانی مجددا ناکام بگذارد.

در ادامه هفته سی و ششم رقابت‌های لالیگا آبی و اناری‌های بارسلونا با کسب تساوی یک بریک مقابل لوانته موفق شدند در فاصله دو هفته مانده به پایان رقابت‌ها برای سومین سال پیاپی عنوان قهرمانی را کسب کنند.
شاگردان پپ گواردیولا برای کسب عنوان قهرمانی لالیگا تنها به یک امتیاز احتیاج داشتند که در مصاف با لوانته آن را به دست
آوردند.
گواردیولا در پایان بازی گفت: «بسیار خوشحالم که بار دیگر قهرمان لالیگا شدیم. قهرمانی در این لیگ به هیچ وجه کار آسانی نیست و این بار هم ما راه سختی را برای کسب این عنوان طی کردیم».
وی در ادامه افزود: «قهرمانی در فصلی که قبل از آن جام جهانی برگزار شده بسیار دشوار است. ۹ بازیکن ما به همراه اسپانیا قهرمان جهان شده بودند و انگیزه و تلاش آنها برای کسب سومین عنوان قهرمانی پیاپی در لالیگا ستودنی است».
جشن خیابانی قهرمانی بارسا با 18 زخمی و 17 دستگیر
جشن هواداران بارسلونا در منطقه کانالتاس با زخمی شدن ۱۸ نفر و دستگیری ۱۷ نفر به پایان رسید.
با تساوی دو تیم لوانته و بارسلونا در دیدار چهارشنبه شب لالیگا، قهرمانی زود هنگام کاتالونیایی‌ها در این فصل از رقابت‌ها مسجل شد. از همین رو هواداران پرشور بارسلونا به خیابان‌های شهر ریختند تا قهرمانی تیم‌شان را جشن بگیرند و این جشن و پایکوبی در منطقه «کانالتاس» با مجروح شدن 18 نفر به پایان رسید. 5 نفر از این 18 نفر به بیمارستان‌های مختلفی در سطح شهر منتقل شدند و جراحت همه آنها به جز یک نفر سطحی گزارش شده است.
بنا بر گزارش منتشره در مارکا، ۴شنبه شب حدود ۱۲هزار نفر از هواداران بارسلونا در کانالتاس که در محدوده میدان کاتالونیا و خیابان لاس رامبلاس قرار دارد، تجمع کرده بودند تا سومین قهرمانی پی در پی بارسلونا در رقابت‌های لالیگا را جشن بگیرند. طبق اعلام منابع پلیس شهر بارسلونا این جشن کاملا عادی و طبیعی و بدون اتفاق خاصی دنبال می‌شد.
با این وجود نیروهای پلیس شهر بارسلونا 17 نفر را دستگیر کردند که اکثر این بازداشت‌ها به خاطر تخلفات عمومی بوده است.
تیم فوتبال بارسلونا با اتکا به لیونل مسی، فوق ستاره آرژانتینی‌اش می‌تواند امیوار به قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا نیز باشد