تلاش استقلال برای صعود

گروه ورزش- آخرین روز مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا امروز با انجام دو بازی برای نمایندگان ایران همراه خواهد بود.

در ادامه بازی‌های هفته ششم لیگ قهرمانان آسیا، تیم فوتبال استقلال در یک بازی سرنوشت‌ساز و حیاتی باید در ورزشگاه آزادی به مصاف‌النصر عربستان برود. استقلال با ۸ امتیاز از پنج بازی گذشته فعلا در رده سوم گروه خود قرار دارد و از آنجا که در لیگ قهرمانان آسیا بازی مستقیم تعیین‌کننده تیم‌های صعودکننده است، اگر آبی‌پوشان بتوانند با نتیجه بهتر از دو بر یک النصر را شکست دهند به مرحله بعدی بازی‌ها صعود خواهند کرد.

استقلالی‌ها البته می‌توانستند صعود خود را هفته گذشته نیز قطعی کنند، اما در حالی که در خانه السد با دو گل فرهاد مجیدی از این تیم پیش بودند، باز هم در نیمه دوم ضعیف ظاهر شده و بازی دو بر صفر برده را با تساوی ۲ـ۲ عوض کردند تا سرنوشت صعود آنها به روز آخر کشیده شود.

همچنین بهانه‌های عربستانی‌ها برای حضور در ایران پس از اتفاق‌های بازی پرسپولیس و الاتحاد نیز بیشتر از گذشته شد تا فدراسیون فوتبال این کشور در این هفته برگزاری بازی‌های تیم کشورش با نمایندگان ایران در یک مکان بی‌طرف را خواستار شود، هر چند که AFC با این موضوع همانند درخواست‌های گذشته تیم‌های عربی مخالفت کرد. باید دید در روزی که استقلال به یک پیروزی با اختلاف دو گل نیاز دارد، هواداران تا چه‌اندازه از تیمشان حمایت خواهند کرد. هر چند که در بازی‌های آسیایی بحث رنگ‌ها دیگر معنایی ندارد و می‌توان گفت استقلال امروز به عنوان تیم ملی میزبان النصر خواهد بود. این بازی در ورزشگاه آزادی و از ساعت ۱۸ برگزار خواهد شد.

اما در گروه A تیم فوتبال سپاهان که پیش از این صعود خود را از گروه به همراه تیم الهلال قطعی کرده برای تثبیت صدرنشینی‌اش در گروه باید در خانه الجزیره امارات به میدان برود. شاگردان قلعه نویی که همانند همتای اصفهانی خود در لیگ قهرمانان عملکرد مناسبی داشته‌اند، بسیار امیدوارند که با کسب امتیازهای این بازی خارج از خانه به عنوان تیم اول از گروه خود صعود کرده تا بدین وسیله در تک‌بازی مرحله یک هشتم نهایی میزبان باشند. این بازی در ورزشگاه محمد بن‌زاید ابوظبی و از ساعت ۲۰:۳۰ برگزار می‌شود.

الهلال عربستان در دیگر دیدار این گروه میزبان الغرافه قطر است که نتیجه‌ آن در صدرنشینی سپاهان هم تاثیرگذار است.