در برنامه نود چه گذشت؟ - ۲۱ اردیبهشت ۹۰

گروه ورزش- بحث اصلی برنامه‌ این هفته ۹۰ شاید جذابیت چندانی برای طرفداران همیشگی ‌این برنامه نداشت؛ اما گوشه‌هایی از گزارش‌های ضبط شده، مهیج و داغ از آب در آمد. مجری برنامه ۹۰ دوشنبه شب در ابتدا فهرست‌وار ‌ایتم‌هایی را که قرار بود پخش شود، اعلام کرد و احتمالا وقتی بینندگان متوجه شدند که بحث خصوصی‌سازی تیم‌های فوتبال نسبت به سایر موارد ارجحیت دارد، دستگیرشان شد که شاید برنامه به حدی که انتظارش را دارند جذاب از آب در نیاید.

به هر ترتیب در ابتدای برنامه عادل فردوسی‌پور متن پیامک ۹۰ را که اختصاص به ناصر حجازی داشت، به قرار ذیل روی خروجی برنامه قرار داد:

علت محبوبیت ناصر حجازی کدام گزینه است؟

۱- درخشش در دوران بازیگری

۲- درخشش در دوران مربیگری

۳- صراحت کلام و سلامت کاری

رای دادن ۷۸ درصد از تماشاگران که تعدادشان بیش از دومیلیون نفر بود، به گزینه سوم پیامک برنامه ۹۰ حکایت از محبوب بودن ناصرحجازی به خاطر صراحت کلام و سلامت کاری‌اش داشت.

بعد از ‌این قسمت، خلاصه‌ای از مسابقات چهار نماینده فوتبال‌ایران در لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا پخش شد.

نظرمحمدی میهمان بود یا کیسه بوکس عادل؟!

علی نظرمحمدی، کاپیتان و دروازه‌بان داماش گیلان که تیمش به تازگی از لیگ آزادگان به لیگ برتر صعود کرده، میهمان برنامه ۹۰ بود. با توجه به اتفاقات حاشیه‌ای که ‌این دروازه‌بان طی فصل‌های اخیر در تیم‌های مختلف تجربه کرده، به خوبی می‌شد حدس زد که عادل چه خوابی برایش دیده است!

پخش تصاویر حاشیه‌ای که نظرمحمدی در آنها نقش اصلی را‌ ایفا کرده بود و گزارشی از نوع مصدومیت‌هایی که برای نظرمحمدی هنگام بازی‌های مختلف رخ داده، گریه بازیکنان حریف هنگام مصدوم شدن او و... سوژه‌های بعدی فردوسی‌پور بود که مجری ۹۰ پس از نشان دادن آنها با لبخند به میهمان برنامه اعلام کرد در بروز دادن میزان درد گاهی اغراق می‌کند و در مجموع دروازه‌بان وقت تلف‌کنی است. در ‌این لحظات کار عادل شده بود اصرار و نظرمحمدی چاره‌ای جز انکار نمی‌یافت.

در هر صورت به نظر می‌رسیده دروازه‌بان یاد شده گوشه رینگ گیر افتاده و سرخی چهره‌اش هم حکایت از جنگ نابرابر میان او و فردوسی‌پور داشت!

فردوسی‌پور گریزی هم به سبیل مظلومی ‌زد!

در ادامه برنامه گزارش عیادت مسوولان ورزش از ناصر حجازی پخش شد و فردوسی‌پور با کنایه به ‌این مساله اشاره کرد که بهتر بود در زمان سالم بودن حجازی به ‌این پیشکسوت بها داده می‌شد، نه امروز که در بستر بیماری افتاده است.

پخش عکس‌های ارسالی توسط عکاسان، آیتم بعدی ۹۰ بود که هنگام نشان دادن تصویر بالا رفتن پرویز مظلومی ‌از سیم خاردار، فردوسی‌پور با خنده گفت: «آقای مظلومی‌ اینجا چه کار می‌کند؟ لابد به دنبال سبیل‌‌هایش می‌گردد!» بعد از پخش تصاویر فوتبالی، میهمانان اصلی برنامه یعنی امیر عابدینی، مدیرعامل باشگاه داماش، مسعود رضائیان، معاون ورزشی باشگاه فولاد خوزستان و امیر علیزاده، کارشناس ورزش معرفی شدند تا بحث نحوه خصوصی شدن باشگاه‌ها را پیگیری کنند.

شریفی به کفاشیان و کاشانی رحم نکرد!

طی چند روز اخیر بحث استعفا یا برکناری شریفی، رییس سابق کمیته انضباطی نقل محافل فوتبال بوده است؛ اما گزارشی که ۹۰ در ‌این خصوص پخش کرد، به تمامی‌ شبهات پایان داد.

ابتدا عادل فلاش‌بکی به صحبت‌های قبلی کفاشیان زد و بحث علاقه‌مندی شریفی به قطع همکاری با فدراسیون فوتبال و نقل مکان به شهر مشهد از جانب رییس فدراسیون به عنوان دلایل پذیرفته شدن استعفای قاضی سابق کمیته انضباطی مطرح شد که در ادامه شریفی اعتراف کرد بارها خواهان قطع همکاری بوده؛ اما سوالش از کفاشیان ‌این بود که چرا دو هفته مانده به پایان لیگ به یکباره استعفای او مقبول واقع شده؟ شریفی در ادامه پیشنهاد یکی از مدیران عامل باشگاه‌ها و سفارش سعیدلو به کفاشیان را عامل برکناری خود دانست. فردوسی‌پور هم با شنیدن ‌این جملات گفت: «چگونه می‌خواهیم فوتبالمان را حرفه‌ای کنیم، در حالی که رییس سازمان تربیت بدنی حتی در خصوص کار یک کمیته هم دخالت می‌کند؟» شریفی که با صحبت‌هایش کفاشیان را در بحث برکناری خود «هیچ‌کاره» می‌دانست، پس از رییس فدراسیون، تاخت و تاز به حبیب کاشانی را آغاز کرد و گفت: «آقای کاشانی در تماسی که با کفاشیان داشته، عنوان کرده که از دست بنده خسته شده و پیشنهاد داده که مرا برکنار کنند.»