گلزن بلامنازع

ماشین گلزنی انگلیسی در بایرن مونیخ سطح تازه‌ای از آمادگی خود را به نمایش گذاشت. هری کین با به ثمر رساندن ۱۷گل در ۱۱مسابقه، در حال حاضر بهترین گلزن لیگ‌های اروپایی است و با ادامه این روند قطعا کفش طلا را به‌دست خواهد آورد. برای درک دستاورد هری کین، توجه کنید که آقای گل فصل قبل بوندسلیگا در پایان هفته سی‌وچهارم، ۱۶ گل به ثمر رسانده بود!

هری کین

   گلسازان جوان

بهترین پاسورهای لیگ‌های معتبر اروپایی تا اینجای فصل، ژاوی سیمونز 20ساله و پدرو نتوی23ساله با 7پاس گل هستند. اولی که در لایپزیش نشان داده است که استعدادش در لاماسیا و سپس پی‌اس‌جی به خوبی شکوفا نشده بود؛ چراکه هافبک بسیار خوبی به نظر می‌رسد و دومی هم که آن‌قدر خوب است که از زمان مصدومیتش، روند نتایج ولوز به‌شدت افت کرد.

سیمونز

   یک نام جدید

نیس تنها یک امتیاز کمتر از پاری سن ژرمن صدرنشین دارد که این موضوع را مدیون خط دفاعی و سنگربانش است که تنها 4گل دریافت کرده‌اند. نقش مارسین بوکا با 9کلین‌شیت بسیار ویژه است و یک نام جدید در 24سالگی به جمع بهترین دروازه‌بانان اروپا اضافه شده است. گلری که از آکادمی چلسی کارش را شروع کرد و به پی‌اس‌جی رفت و حالا در نیس مشهور شده است.

بولکا

   احیای یک ستاره

هرکس که در بایرن از شیوه کاری توماس توخل شاکی باشد، لروی سانه نمی‌تواند. به نظر می‌رسید وینگر آلمانی درحال درجا زدن باشد اما امسال به سطح عجیبی از آمادگی رسیده و مهره مهم بایرن مونیخ بوده است. سانه 47مرتبه موفق به پشت سر گذاشتن بازیکنان رقیب شده که بهترین آمار در اروپاست.

سانه

   جای پر سردار

تابستان امسال ژابی آلونسو جای خالی سردار آزمون در بایرلورکوزن را با یک بازیکن بی‌نام و نشان پر کرد. ویکتور بونیفیس که تاکنون در بوندسلیگا 7گل زده و از عوامل اصلی درخشش تیم آلونسو بوده است. مهاجم 22ساله نیجریه‌ای یک آمار منحصر به فرد هم دارد و آن 58شوتی است که روانه دروازه رقبا کرده است.

بونیفیس

   دانمارکی نجات‌بخش

فلیپ یورگسن دانمارکی را به یاد داشته باشید. گلری که در 21سالگی سومین فصل حضورش در ویارئال را سپری می‌کند؛ ولی تازه امسال چهره شده است. جالب اینجاست که یورگسن تنها دو کلین‌شیت در این فصل ثبت کرده اما با 61 سیو، بهترین نجات‌دهنده دروازه در کل قاره بوده است.

یورگسن

   مسن‌ها غوغا می‌کنند

در بحث موقعیت گلزنی دو بازیکن با تجربه با خلق 41موقعیت، بهترین بوده‌اند. اولی یاگو آسپاس هافبک 36ساله و کهنه‌کار سلتاویگو است و دیگری هم یک نام‌آشنای دیگر از همان لالیگاست؛ یعنی ایسکو. بازیکنی که یک نیم فصل بیرون نشست و به نظر می‌رسید فوتبالش در 31سالگی به اتمام رسیده اما امسال در بتیس غوغا کرده است.

ایسکو

   غول نروژی هم هست

پیش‌بینی می‌شود که ارلینگ هالند و کین رقابت سنگینی برای کفش طلا داشته باشند. فعلا که غول نروژی منچسترسیتی نه به‌عنوان بهترین گلزن که با بیشترین شوت زده در چارچوب در این فهرست حضور دارد. هالند 27شوت روانه دروازه رقبای سیتی کرده و از این نظر خطرناک‌ترین مهاجم اروپاست.

هالند

   مرد رکوردها  

محمد صلاح از زمان حضور در لیورپول، همواره پای ثابت رکوردهای مختلف فوتبالی در اروپا بوده است. ستاره مصری امسال هم خوش درخشیده و سه گل با هالند 13گله فاصله دارد؛ اما در کنار گلزنی، گلسازی هم می‌کند. صلاح با خلق 11 موقعیت بزرگ گلزنی، از همه بازیکنان دیگر در این زمینه بالاتر است.

صلاح

   یک انتقال به صرفه  

تابستان امسال که بایرلورکوزن گرانیت ژاکا را از آرسنال خرید، همه فکر می‌کردند که یک بازیکن تمام‌شده به بایرآرنا بازگشته اما هافبک سوئیسی نشان داد که زیر نظر یک مربی خوب چه پتانسیل بالایی دارد. ژاکا در این فصل 150مرتبه به یک سوم دفاعی حریف نفوذ کرده و این آمار جالب را به ثبت رسانده است.

ژاکا

   آمار خوب یا بد؟

فوق ستاره پی‌اس‌جی با 13گل بهترین گلزن لیگ یک فرانسه بوده اما به‌عنوان یک مهاجم، بیشترین لمس توپ را در محوطه جریمه رقبا داشته. کیلیان ‌امباپه 118مرتبه در این ناحیه از زمین صاحب توپ شده اما آمار گلزنی‌اش نشان می‌دهد که کمی در از دست دادن این توپ‌ها هم تبحر دارد.

ام باپه