پرسپولیس و حسرت روزهای گذشته

گروه ورزش- هفته پایانی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا امروز آغاز می‌شود. در این هفته پایانی نمایندگان ایران در حالی به مصاف حریفان خود می‌روند که یکی از آنها صعود خود را به مرحله بعد قطعی کرده، اما دیگری پس از بازی‌هایش در هفته‌های قبل مشخص کرده که نمی‌تواند در هیچ شرایطی به مرحله بعد صعود کند. در گروه C پرسپولیس ایران که در بازی گذشته خود بردی شیرین را مقابل الاتحاد عربستان به دست آورد، به دلیل پیروزی تیم بنیادکار امیدهای خود را برای صعود از دست داد. سرخپوشان تهران امروز در یک بازی کاملا تشریفاتی باید در خانه الوحده به میدان بروند. هر چند دایی پس از پیروزی بر الاتحاد گفت حال باید حسرت بازی‌های گذشته را بخوریم، اما میاچ دستیار او معتقد است، دیدار با الوحده می‌تواند یک بازی تمرینی خوب پیش از جدال حساس پرسپولیس با سپاهان باشد.

غلامرضا رضایی، سپهر حیدری و جلال اکبری مصدومان پرسپولیس هستند که قطعا به این بازی نمی‌رسند، در عین حال هنوز وضعیت مازیار زارع برای این دیدار مشخص نیست. این بازی از ساعت ۲۰:۳۰ در ورزشگاه آل‌نهیان برگزار می شود.

اما در گروه D ذوب آهن ایران که صعود خود را به عنوان تیم اول به مرحله یک هشتم نهایی قطعی کرده در اصفهان میزبان الشباب عربستان است. شاگردان منصور ابراهیم زاده همانند فصل گذشته لیگ قهرمانان قدرت خود را به رخ حریفان حاضر در غرب آسیا کشاندند و با قاطعیت از گروه خود صعود کردند. با این حال این دیدار همچنان برای تیم عربستانی حساس است، چه بسا آنها برای صعود از گروه به عنوان تیم دوم شانس دارند. این بازی از ساعت ۲۰:۳۰ در ورزشگاه فولادشهربرگزار می شود.

از سوی دیگر، جوسازی‌های مسوولان فوتبال عربستان پس از اتفاق‌های رخ داده در دیدار تیم‌های پرسپولیس و الاتحاد و درخواست فدراسیون فوتبال این کشور مبنی بر برگزاری بازی‌های تیم‌های عربستانی با نمایندگان ایران در یک کشور بی طرف حساسیت‌های این بازی را افزایش می‌دهد.