گروه ورزش- مرحله نیمه نهایی لیگ برتر بسکتبال ایران، امروز با انجام دو دیدار ادامه می‌یابد. مرحله نیمه نهایی لیگ برتر بسکتبال عصر امروز با انجام دو دیدار در شهرهای کاشان و ماهشهر آغاز می‌شود. در حساس‌ترین دیدار این مرحله تیم پتروشیمی ‌ماهشهر باید برای سومین بار پیاپی برابر ذوب‌آهن صف‌آرایی کند. شاگردان مصطفی‌ هاشمی‌ که در این دیدار میزبان هستند، برای جبران دو شکست متوالی در دو دیدار نخست این مرحله کار دشواری برابر اصفهانی‌ها خواهند داشت.

دیگر دیدار این مرحله بین دو تیم مهرام و توزین الکتریک کاشان برگزار خواهد شد. جوانان کاشانی که در دو دیدار نخست خود برابر مدافع عنوان قهرمانی تن به شکست داده‌اند، دو دیدار خانگی خود را تنها فرصت باقی مانده در این فصل از لیگ برتر می‌دانند تا با صعود به فینال شگفتی ساز لیگ برتر شوند. البته توزین الکتریک کاشان کار چندان آسانی برابر مدافع عنوان قهرمانی ایران و آسیا ندارد، اما نمایشی که این تیم در سالن مجموعه ورزشی برابر مهرامی‌ها داشت، پیش‌بینی نتیجه این مسابقه را غیرممکن می‌کند.

اگر تیم مهرام بتواند در شهر کاشان به یک پیروزی برسد دوباره به فینال لیگ برتر ایران خواهد رسید. این دو تیم در فصل جاری لیگ برتر چهار رویارویی داشتند که مهرام مدافع عنوان قهرمانی در هر چهار دیدار برابر حریف کاشانی خود به پیروزی رسیده است.

بازی‌های مرحله نیمه نهایی لیگ برتر بسکتبال به صورت سه از پنج انجام می‌شود. هر دو تیمی‌که به مرحله نیمه‌نهایی صعود کنند به عنوان دو نماینده ایران در رقابت‌های بسکتبال باشگاه‌های غرب آسیا معرفی خواهند شد.