گروه ورزش- هفته بیست‌وششم لیگ دسته اول فوتبال با تلاش ۶ تیم برای صعود به لیگ برتر و ۱۰ تیم برای بقا برگزار خواهد شد.

پرونده لیگ دسته اول فوتبال عصر امروز با برگزاری ۱۴ دیدار به صورت همزمان در گروه‌های اول و دوم بسته و تکلیف قهرمان گروه دوم و تیم‌های صعودکننده به پلی‌آف مشخص خواهد شد. در گروه اول کار خیلی پیچیده نیست و فجر سپاسی در صورت گرفتن امتیاز از داماش گیلان به پلی‌آف صعود خواهد کرد. فجری‌ها در هفته پایانی در حالی میهمان داماش هستند که قهرمانی و صعود تیم گیلانی از ۲ هفته پیش مسجل شده بود. در طرف دیگر شهرداری یاسوج تلاش می‌کند برابر میزبان خود نفت مسجد سلیمان به برتری دست یابد تا در صورت شکست فجر راهی پلی‌آف شود. البته یاسوجی‌ها باید اختلاف خود را در تفاضل گل نیز نسبت به شیرازی‌ها جبران کنند. هم‌اکنون تفاضل گل فجر ۷+ و شهرداری ۲+ است.

هر چند کار صعود تیم‌ها در این گروه تا حدودی مشخص است، اما تیم‌های نیمه دوم جدول برای بقا در لیگ دسته اول تلاش می‌کنند، چرا که گل‌گهر سیرجان نیز که در رده نهم قرار دارد، خطر سقوط تهدیدش می‌کند. کار در گروه دوم بسیار پیچیده است. جایی که ۳ تیم هم‌امتیاز هستند و نماینده مشهد نیز با اختلاف ۳ امتیاز در انتظار لغزش هر یک از آنها نشسته است.

تیم صدرنشین مس سرچشمه کرمان به مصاف صنعت ساری می‌رود و آلومینیوم هرمزگان میهمان شیرین‌فراز کرمانشاه خواهد بود. گسترش فولاد تبریز، دیگر تیم ۴۵ امتیازی این گروه میزبان ابومسلم خواهد بود. مشهدی‌ها که هنوز شانس خود را برای صعود به لیگ برتر از دست نداده‌اند به دنبال کسب ۳ امتیاز در این دیدار هستند و در طرف دیگر امیدوارند تا یکی از تیم‌های آلومینیوم یا مس شکست بخورند تا به لطف تفاضل گل بهتر به لیگ برتر صعود کنند.

در این گروه استقلال اهواز با ۲۴ امتیاز به دنبال راه فراری است که خود را از سقوط به لیگ پایین‌تر نجات دهد. این تیم در رده سیزدهم قرار دارد. البته سپیدرود رشت سقوطش از این گروه به دسته پایین‌تر قطعی شده است.