میلان قهرمان ایتالیا شد
گروه ورزش - تیم فوتبال آ ث میلان شنبه شب با تساوی صفر بر صفر در زمین آ اس رم در هفته سی و ششم سری آ ایتالیا، هجدهمین قهرمانی خود را قطعی کرد.

میلان تقریبا در تمامی فصل صدرنشین جدول بود. در حالی که دو هفته به پایان رقابت‌های این فصل باقی مانده است، میلان جمع امتیازهای خود را به عدد هفتاد و هشت رساند و فاصله امتیازی این تیم با اینتر، همشهری خود به عدد ۹ رسید.
آ ث میلان همچنین به قهرمانی‌های متوالی اینتر میلان از سال دو هزار و شش پایان داد. اینتر میلان از سال دو هزار و شش تا دو هزار و ده قهرمان بلامنازع سریA بود. در سال‌های دو هزار و پنج و دو هزار و شش یوونتوس به قهرمانی رسیده بود، اما در پی رسوایی تبانی این عناوین از یوونتوس پس گرفته شد. قهرمانی سال دو هزار و شش به اینتر رسید، اما عنوان سال دو هزار و پنج به هیچ تیمی تعلق نگرفت. سال 2004 آ ث میلان و سال‌های 2002 و 2003 یوونتوس قهرمانی سری آ را به خود اختصاص دادند.
ماسیمیلیانو آلگری مربی آ ث میلان در نخستین فصل حضور خود بر روی نیمکت این تیم به قهرمانی رسید. به گزارش خبرگزاری فرانسه از میلان، آلگری پس از قهرمانی در سری A گفت: «هنوز به صورت کامل این قهرمانی را باور نکرده‌ام، اما برای من لحظه باشکوهی است و خیلی خیلی خوشحالم».
میلان با 78 امتیاز فاتح اسکودتو شد. اینتر 69 امتیاز دارد، اما حتی اگر تمامی دیدارهای باقی‌مانده خود را ببرد و میلان هم تمامی بازی‌هایش را ببازد، دو تیم هم‌امتیاز می‌شوند و میلان به دلیل عملکرد بهتر در دیدارهای مستقیم بالاتر قرار می‌گیرد. رم هم به 60 امتیاز رسید و هم‌امتیاز لاتزیو شد که این هفته به مصاف اودینزه، تیم ششم جدول می‌رود که 59 امتیاز دارد. رم فعلا در رده چهارم جدول است.