شهرام صادر

عنایت به ورزش در شکل زیر بنایی و پایه موضوعی است که همواره به عنوان یکی از مولفه‌های توسعه از سوی کارشناسان مسائل ورزشی مطرح بوده است. نگاهی به وضعیت ورزش در مدارس بیانگر این مطلب است که روند حرکتی ورزش پایه خیلی مطلوب به نظر نمی‌رسد، هر چند طرح سراسری احیای زنگ ورزش در مدارس که در حال اجرا است می‌تواند موجبات دلگرمی را برای اهالی ورزش فراهم نماید، مشروط به اینکه برنامه‌ریزی صورت پذیرفته در اجرا با موانع اساسی روبه‌رو نشود!

در آن صورت این طرح منجر به ارتقای سلامت جسمانی و حفظ بهداشت روانی آینده سازان خواهد شد و زمینه‌ساز بروز و کشف استعدادهای ورزشی اصولی و منطقی می‌گردد. کشورهای پیشرفته و صاحب نام در ورزش دنیا عموما با برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری در ورزش مدارس و تاسیس مدارس ورزشی به دنبال تامین سلامت جامعه و ایجاد منابع و ظهور پدیده‌های ورزشی هستند، آثار و نتایج مثبت آن را هم به تناوب در عرصه ورزش عمومی و قهرمانی شاهد هستند.

تعامل وزارت آموزش و پرورش و متولی امر ورزش کشور و تمامی نهادهای قانونگذار، اجرایی و نظارتی در راستای تحقق اهداف طرح احیای زنگ ورزش در مدارس الزامی است، یقینا سرمایه‌های ورزشی که از طریق این طرح ایجاد می‌گردند چنانچه به شکل صحیح حفظ و ساماندهی شوند و در مسیر فرآیند قهرمانی قرار گیرند سربلندی و افتخار را برای خود و مردم به ارمغان می‌آورند، یا حداقل در صورت عدم موفقیت در مسیر ورزش قهرمانی یک عنصر غیرمفید انسانی در جامعه نخواهند بود!

پس تفکر بنیادی و اجرای صحیح و کم اشتباه در ورزش برای رشد و تعالی جامعه انسانی و دوری از انحرافات ضروری است، امیدواریم مورد توجه اساسی هم قرار گیرد.