پایان کار دایی در پرسپولیس؟

گروه ورزش- نشست‌های خبری مربیان و کاپیتان‌های تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا که یک روز قبل از هر مسابقه برگزار می‌شود، معمولا چیز دندان‌گیری ندارد؛ یک سری حرف‌های کلیشه‌ای زده می‌شود و بعد خداحافظ! اما نشست بازی پرسپولیس - الاتحاد از ‌این قاعده پیروی نکرد و علی دایی حرف‌های متفاوتی بر زبان آورد. دایی ‌این بار از «تماس‌های مشکوک از خارج باشگاه» صحبت کرد و گفت: «جالب است در روزهای اخیر چند بازیکن با من تماس گرفته و اعلام کرده‌اند که باشگاه پرسپولیس برای جذب آنان وارد مذاکره شده که ‌این موضوع به هیچ وجه حرفه‌ای نیست».

این حرف‌ها به نوعی تایید شایعاتی بود که در چند روز گذشته به گوش می‌رسید: «یک نفر خود را مربی آینده پرسپولیس می‌داند و برای ‌اینکه زمان را از دست ندهد، از همین حالا با چند بازیکن فعلی قدیمی ‌و در تیررس پرسپولیس مذاکره کرده است.»

دایی که از حاشیه‌های فراوان باشگاه پرسپولیس خسته به نظر می‌رسد، حرف‌های بیشتر را به «آینده» موکول کرد. آینده‌ای که احتمالا در آن «پرسپولیس بدون دایی» را خواهیم دید.

دایی؛ در متن همه حاشیه‌ها

علی دایی با پرسپولیس قهرمان جام حذفی شده، امسال هم هنوز شانس تکرار قهرمانی در ‌این جام را دارد ولی در یک ارزیابی منصفانه، کارنامه مربیگری او در سرخ‌ها «درخشان» نیست.

فارغ از معایب فنی که کارشناسان به ‌این تیم وارد می‌دانند، پرسپولیس امسال تقریبا هیچ‌وقت به طور جدی در قواره یک مدعی قهرمانی لیگ ظاهر نشد و پیش از‌ اینکه نیم فصل فرا برسد، مشخص بود‌ این پرسپولیس قهرمان بشو نیست. طرفداران ‌این تیم هم کمتر به یاد می‌آورند که تعداد شکست‌های تیم محبوبشان در طول یک فصل «دو رقمی» شده باشد. به ‌اینها اضافه کنید که پرسپولیس دو دهه بود دربی رفت و برگشت را به استقلال نباخته بود اما ‌این اتفاق در زمان مربیگری علی دایی افتاد و ‌این چیزی نیست که به سادگی برای هواداران قابل هضم باشد.

در حاشیه‌های متعددی هم که گریبان پرسپولیس را در‌این فصل گرفت، دایی اغلب در «متن» قرار داشت. ماجرای نیمکت‌نشینی و خداحافظی کریم باقری از فوتبال، دعوای سریالی او با شیث رضایی، درگیری فیزیکی با لیدر پرسپولیس و دودستگی میان تماشاگران، ماجرای اوت مشهور در بازی استیل‌آذین و... همه ‌اینها یک وجه مشترک داشت و آن هم نقش پررنگ علی دایی در آنها بود.

مجموعه ‌این عوامل باعث می‌شود که بخت دایی را برای ادامه فعالیت در پرسپولیسی که حبیب کاشانی مدیر آن باشد، ‌اندک بدانیم.

مربی‌ آینده پرسپولیس؟

همه اهالی فوتبال از رابطه حسنه کاشانی(سرپرست تیم پرسپولیس) و حمید استیلی خبر دارند. کاشانی که سابقه دوستی دیرینه‌ای با استیلی دارد، اعتقادی به مربیان خارجی ندارد و بین گزینه‌های داخلی، ‌این استیلی است که بخت بیشتری برای رسیدن به نیمکت پرسپولیس دارد. به یاد داشته باشید که او پس از شاهین بوشهر، مربیگری تیم ملی امید را نپذیرفت و با اشاره به ضایعه فوت برادرش گفت ترجیح می‌دهد فعلا استراحت کند. اما با ‌این وضعیت، احتمالا استراحت حمید طولانی مدت نخواهد بود.