توریست رم رسید!

 شاگردان امیر قلعه‌نویی روز جمعه ۲۱مهر با میزبان مصاف می‌دهد. دیگر بازی این تورنمنت هم همان روز بین عراق و قطر برگزار خواهد شد. دوشنبه ۲۴مهر نیز دو مسابقه رده‌بندی و فینال انجام می‌شود. حالا فهرست ۲۳نفره تیم ملی برای حضور در این تورنمنت اعلام شده که شاید مهم‌ترین نکته‌اش، دیده شدن اسم سردار آزمون باشد.

   پایان یک شایعه  از زمانی که در ابتدای فصل و طی انتقالی غیرمنتظره سردار آزمون راهی باشگاه رم ایتالیا شد، یک شایعه مهم در محافل فوتبالی آن کشور سر زبان‌ها افتاد؛ اینکه مهاجم ایرانی به باشگاه اعلام کرده حاضر است برای حضور پررنگ‌تر در تمرینات تیم و تطبیق یافتن با شرایط جالوروسی، قید حضور در تیم ملی را بزند و دیگر در آن بازی نکند. این شایعه به خودی خود عجیب به نظر می‌رسید و آنچه آن را عجیب‌تر می‌کرد، سکوت سنگین سردار بود. حتی تا لحظه تنظیم این مطلب هم آزمون خبر منتشرشده در رسانه‌های ایتالیایی را تکذیب نکرده است. به هر حال او بعد از بازی در تورنمنت کافا، برای حضور در دو بازی دوستانه برابر بلغارستان و آنگولا به اردو دعوت نشد؛ اما حالا برای تورنمنت اردن فرا خوانده شده و آن را پذیرفته است. او با انتشار عکسی از داخل هواپیما، خبر سفرش به تهران را اعلام کرده و به این ترتیب روشن است که دوران حضور این مهاجم ۲۸ساله در تیم ملی ادامه خواهد داشت.

   این چه شروعی بود؟    هر چه از ذوق‌زدگی ابتدایی بابت انتقال سردار آزمون به رم فاصله گرفتیم، آن هیجان جای خودش را به ناامیدی و حیرت دارد. امروز در نقطه‌ای هستیم که اگر قرار باشد تحلیلی کوتاه از آغاز فعالیت سردار آزمون در جالوروسی داشته باشیم، باید به عبارت «توریست رم» بسنده کنیم! در اولین گام و به‌دلیل محدودیت در فهرست، آزمون از لیست مسابقات اروپایی رم خط خورد تا شانسی برای بازی در لیگ اروپا نداشته باشد. در سری‌ A هم اوضاع اصلا بر وفق مراد سردار پیش نمی‌رود. آزمون تا اینجای فصل تنها طی ۳مسابقه و برای دقایقی بسیار محدود به بازی گرفته‌شده و هیچ فعالیت موثری هم نداشته است. ژوزه مورینیو یک‌بار در مواجهه با سوالی پیرامون سردار گفت که او هنوز آماده حضور در رقابتی به بزرگی لیگ ایتالیا نیست و مدیر ورزشی باشگاه هم یک مرتبه دیگر در اظهارنظری باورنکردنی گفت: «روزی که سردار آزمون را خریدم، هزاران فحش از هواداران شنیدم؛ اما صبح روز بعد که لوکاکو را جذب کردم، همان‌ها شروع به تعریف و تمجید از من کردند.» مجموع این شرایط نشان می‌دهد سردار وضع خوبی در ایتالیا ندارد و به این ترتیب اصلا شاید ضرورتی هم برای قطع همکاری با تیم ملی و تمرکز روی امور باشگاهی وجود نداشته باشد. متاسفانه انگار در رم او را جدی نمی‌گیرند!


فهرست 23 نفره تیم ملی برای حضور در تورنمنت اردن به این شرح است:

علیرضا بیرانوند،  پیام نیازمند،  حسین حسینی،  صادق محرمی،  رامین رضاییان،  مرتضی پورعلی‌گنجی،  امین حزباوی،  محمد دانشگر،  شجاع خلیل‌‌‌زاده،  محمدحسین کنعانی‌‌‌زادگان،  احسان حاج‌‌‌صفی،  میلاد محمدی،  سعید عزت‌‌‌اللهی،  احمد نوراللهی،  روزبه چشمی،  سامان قدوس،  علیرضا جهانبخش،  مهرداد محمدی،  مهدی طارمی،  محمد محبی،  جواد حسین‌‌‌نژاد،  سردار آزمون و کریم انصاری‌‌‌فرد.