خبرگزاری فارس نوشت: «برخی ادعا می‌کنند تاخیر و لغو مسابقه به دلیل وجود تندیس شهید سلیمانی در ورزشگاه است. این در شرایطی است که تیم عربستانی روز گذشته در همین ورزشگاه که تندیس شهید سردار حاج قاسم سلیمانی وجود دارد، تمرین کرده بود و بسیار بعید است که تیم عربستانی بابت چنین موضوعی، این گستاخی را کرده باشد. این تندیس بیش از ۴ سال است که در ورزشگاه نقش جهان اصفهان وجود دارد.»

  خبرگزاری تسنیم از قول محمدرضا ساکت، مدیرعامل سپاهان نوشت: «نزدیکی‌های مسابقه مواردی از سوی ناظر مسابقه مطرح شد که توسط الاتحادی‌ها مطالبه شده بود. درخواست آنها خارج از مسائل ورزشی و برخلاف اصولی بود که همه جا مطرح بوده است. روز قبل نیز جلسه هماهنگی برگزار شده بود. یکباره دیدیم که‌ الاتحاد اقدام به خروج از ورزشگاه کرد. داور هم بازی را نیمه‌کاره اعلام کرد و ما هم با مستنداتی که داریم سریعا شکایت‌مان را به AFC اعلام خواهیم کرد.»

  باشگاه سپاهان در بخشی از بیانیه رسمی خود اعلام کرد: «ورزشگاه نقش‌جهان بارها و بارها از سوی ناظران AFC، فدراسیون، سازمان لیگ و کمیته مجوز حرفه‌ای بازدید شده و با همین شکل و شمایل مورد تایید آنها قرار گرفته است، حتی در آخرین بازدید ناظران AFC پیش از آغاز مسابقات آسیایی بار دیگر این ورزشگاه به تایید آنها رسید.»

  خبرگزاری فارس نوشت: «اتفاقات عجیب امشب این سوال را به ذهن متبادر می‌کند که آیا سیاسی کردن یک مسابقه ورزشی، حرکتی از سوی عربستان برای نزدیکی به صهیونیست‌هاست یا اسرائیل از طریق نفوذ در تیم الاتحاد به‌دنبال ایجاد جنجال در روابط است؟»

  «ایسنا» از قول شرق‌الاوسط نوشت: «بازی سپاهان و‌ الاتحاد یا ۳بر‌صفر به سود‌ الاتحاد می‌شود یا بازی در زمین بی‌طرف برگزار خواهد شد.»

  فدراسیون فوتبال عربستان در بیانیه‌ای به حمایت از الاتحاد پرداخت: «آنچه را در دیدار‌ الاتحاد برابر سپاهان که قرار بود دوشنبه‌شب برگزار شود، رخ داد، دنبال کردیم. ما به ستایش از تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا مبنی بر برگزاری بازی در شرایط مناسب می‌پردازیم. AFC چنین تصمیمی را با کمک گزارش‌های نمایندگانش که در ورزشگاه بودند، گرفت. ما حمایت کامل خود را از باشگاه‌ الاتحاد اعلام می‌کنیم و همه راه‌های قانونی را برای حفظ حقوق این باشگاه در پیش خواهیم گرفت.»

  خبرگزاری فارس نوشت: «تیم الاتحاد عربستان ساعت ۲۲:۲۰ شامگاه دوشنبه اصفهان را به مقصد جده ترک کرد. هواپیمای تیم‌ الاتحاد حدود یک ساعت زودتر از زمان مقرر به فرودگاه شهید بهشتی رسید. مشاهدات میدانی خبرنگار فارس نشان می‌دهد سفیر عربستان سعودی و ۸ دیپلمات دیگر این کشور شامگاه دوشنبه در بخش پروازهای خروجی فرودگاه شهید بهشتی حاضر شدند.»