از علی جهان تا پروودل

اولین گل: علیرضا جهانبخش که در سه هفته اخیر لیگ برتر هلند حتی یک دقیقه هم بازی نکرده است، در لیگ قهرمانان هم کار را از روی نیمکت آغاز کرد، اما این بار فرصت بازی به دست آورد. علی جهان این فرصت را به‌راحتی از دست نداد و کمتر از ۹ دقیقه پس از ورود به زمین، گل دوم فاینورد برابر سلتیک را به ثمر رساند تا هم برای اولین بار گلزنی در لیگ قهرمانان اروپا را تجربه کند و هم برتری تیمش را مسجل. وینگر تیم ملی پیش از این در ۲۱ مسابقه در مراحل مختلف پلی‌آف، گروهی و دور حذفی لیگ اروپا همراه با آلکمار و فاینورد ۴ گل به ثمر رسانده بود و در ۱۴ بازی لیگ کنفرانس اروپا نیز ۴ بار گلزنی کرده، اما بازی برابر سلتیک که اولین بازی رسمی جهانبخش در لیگ قهرمانان بود، اولین گل وی را هم به همراه داشت.

معجزه ۹۴: یکی از اتفاقاتی که هربار در زمین مسابقه رخ دهد باز هم جذاب خواهد بود، گلزنی دروازه‌بانان است؛ به‌خصوص زمانی که تیم در لحظات پایانی عقب است و برای به نتیجه رساندن تلاش همه‌جانبه، گلر هم به جمع مهاجمان اضافه می‌شود. سه‌شنبه‌شب ایوان پروودل در جریان دیدار لاتزیو و اتلتیکومادرید، پس از ۱۳ سال این اتفاق هیجان‌انگیز در لیگ قهرمانان را تکرار کرد. او در آخرین دقایق بازی برای تیمش گلزنی کرد تا جلوی شکست خانگی تیمش را بگیرد و هواداران را ذوق‌مرگ کند. عدد ۹۴ در حقیقت برای پروودل عدد شانس است. این سنگربان ایتالیایی در سال ۱۹۹۴ میلادی متولد شده، قدش ۹۴/ ۱ متر است، شماره ۹۴ را می‌پوشد و زمانی که مقابل اتلتیکو گلزنی کرد، ۹۴دقیقه و ۲۰ ثانیه از شروع بازی گذشته بود!

یک بازگشت: دو بازی ملاک خوبی برای صحبت درباره شرایط یک بازیکن نیست اما با توجه به شناختی که از مهدی طارمی داریم، می‌توان گفت او در حال بازگشت به دوران خوش خودش است. اتفاقات تابستان و جدایی از پورتو که در لحظات آخر به دلایل مختلف لغو شد، به طور واضحی روی عملکرد مهاجم ایرانی تاثیر گذاشت، تا جایی که او ۵ بازی نخست فصل را بدون گل سپری کرد و تازه از بازی قبل و پس از نیمکت‌نشینی موتور گلزنی‌هایش روشن شد. طارمی در جریان برتری ۳ بر یک پورتو در خانه شاختار دونتسک، گل سوم تیمش را در همان نیمه نخست به ثمر رساند تا احتمالا نشان دهد اتفاقات تابستان را از یاد برده است.

بارسای مخوف: در عرض ۳ روز، بارسلونا دو پیروزی ۵ بر صفر به دست آورد تا آن‌طور که ژاوی ادعا کرده، این تیم در بهترین دوران خودش از زمان سرمربیگری وی باشد. برتری ۵ بر صفر بارسلونا برابر رویال آنتورپ رکوردهای زیادی را در دل خود جای داد. روبرت لواندوفسکی با ۳۵ سال و ۲۹ روز، مسن‌ترین گلزن تاریخ آبی‌واناری‌ها در تاریخ UCL شد. همچنین لامین یامال با ۱۶ سال و ۶۸ روز، پس از یوسوفا موکوکو به دومین بازیکن جوان در تاریخ لیگ قهرمانان بدل شد. ضمن اینکه ژوائو فلیکس پس از دبل برابر نماینده بلژیک، تعداد گل‌های خود را برای بارسا به عدد ۳ رساند تا با مجموع‌ گل‌های زده عثمان دمبله وینگر سابق بارسا در سال ۲۰۲۳ برای این تیم برابر شود!