نبرد برای بقا در انتهای جدول

گروه ورزش- هفته سی و دوم لیگ برتر فوتبال در حالی برگزار می‌شود که رقابت تیم‌های بالانشین برای قهرمانی و قعرنشینان برای بقا، لیگ را در شرایط حساسی قرار داده است. تنها سه هفته دیگر به پایان دهمین دوره لیگ برتر باقی‌مانده و هنوز مشخص نیست که کدام تیم‌ها سقوط می‌کنند یا کدام تیم‌های رده‌ بالا جدول در نهایت عنوان قهرمانی را از آن خود می‌کنند. با این حال بازی‌های حساس هفته سی و دوم می‌تواند تا حد زیادی وضعیت بالا و پایین جدول را دگرگون کند. سه تیم مدعی ذوب آهن، استقلال و پرسپولیس امروز در بازی‌های حساس به مصاف حریفان خود می‌روند.

در زیر اشاره‌ای به برخی از این دیدارها خواهیم داشت:

ذوب‌آهن اصفهان ـ فولاد خوزستان

تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان در عرض چند هفته از صدر جدول افتاد، حالا دیگر نه صدرنشین است و نه تیم دوم جدول. این تیم تاوان شکست برابر پاس همدان را با سقوط به رده سوم جدول داد و حالا دیگر تراکتورسازی و پرسپولیس را در یک‌قدمی‌خود می‌بیند و سهمیه لیگ قهرمانان را در خطر! این تیم در هفته سی و دوم لیگ برتر میزبان تیم فولاد است، یکی از تیم‌های هم خانواده این تیم در چارچوب وزارت صنایع. فولاد هم مانند ذوب‌آهن در زمره تیم‌های دارای تاکتیک و قابلیت فنی است. ذوب‌آهن درحالی پای به میدان بازی با فولاد می‌گذارد که شکست در این بازی رویای قهرمانی شاگردان ابراهیم‌زاده را به پایان می‌رساند و آنها مانند یکی دو فصل گذشته باید به نایب قهرمانی یا شاید سکوهای پایین‌تر جدول رضایت دهند.

شاهین بوشهر ـ استقلال تهران

استقلال حالا مدعی جدی قهرمانی است. با پیروزی پرگل ۶ بر ۲ مقابل صنعت نفت آبادان و توقف سپاهان برابر صبای قم این تیم به نزدیکی صدر جدول رسیده است. استقلال هم مانند ذوب آهن برای قهرمانی علاوه بر اینکه چشم به نتایج تیم سپاهان دارد باید در سه دیدار باقیمانده تا پایان لیگ برتر پیروز شده و دست خالی از زمین خارج نشود. شاهین حریف امروز استقلال هم مانند استقلال نیاز مبرم به امتیازهای این دیدار دارد. با این شرایط تیم میثاقیان مقابل استقلال پا پس نمی‌کشد و با نهایت توان می‌جنگد، این همان اتفاقی است که مدعیان بالای جدول انتظارش را می‌کشند.

پرسپولیس ـ مس کرمان

سرخپوشان تهرانی با تحمیل شکست ۵ بر یک به نفت تهران اوج گرفتند و حالا سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را می‌خواهند! پرسپولیس که روزی به ملوان و صبا می‌بازد و روزی دیگر ذوب آهن را شکست می‌دهد، برایش لقبی بهتر از تیم «پرفراز و نشیب» پیدا نمی‌شود. این تیم امشب در خانه پذیرای مس کرمان است، همان تیمی‌که در بازی رفت شکست یک برصفر را به سرخپوشان تحمیل کرد. دایی و شاگردانش که برای رسیدن به سهمیه لیگ قهرمانان رقبایی سفت و سخت چون ذوب آهن و تراکتورسازی تبریز دارند، برای رسیدن به این هدف باید و باید در دیدارهای پیش رو که یکی از آنها همین بازی با مس کرمان است، پیروز شود.

- برنامه دیدارهای هفته سی و دوم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور به شرح زیر است:

پنجشنبه - ۸/۲/۹۰

ذوب‌آهن اصفهان ـ فولاد خوزستان، ساعت ۱۸، ورزشگاه فولاد‌شهراصفهان

شاهین بوشهر ـ استقلال تهران، ساعت ۱۸، ورزشگاه شهید بهشتی بوشهر

پرسپولیس ـ مس کرمان، ساعت ۲۰:۱۵، ورزشگاه آزادی تهران

جمعه - ۹/۲/۹۰

صنعت نفت آبادان ـ سپاهان اصفهان، ساعت ۱۸، ورزشگاه تختی آبادان

سایپای البرز ـ پیکان قزوین، ساعت ۱۸، ورزشگاه انقلاب کرج

ملوان بندرانزلی ـ استیل آذین تهران، ساعت ۱۸، ورزشگاه تختی بندرانزلی

راه‌آهن شهرری ـ نفت تهران، ساعت ۱۸، ورزشگاه اکباتان تهران

پاس همدان ـ شهرداری تبریز، ساعت ۱۸، ورزشگاه قدس همدان

یکشنبه - ۱۱/۲/۹۰

تراکتور‌سازی تبریز ـ صبای قم، ساعت ۱۸، ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز.