دربی 1000 امتیازی!

هفته بیست و سوم لیگ برتر فوتبال عصر امروز و فردا در شهرهای مختلف کشور تحت تاثیر دربی هفتاد و ششم پایتخت برگزار خواهد شد.

بیست و سومین هفته این رقابت‌ها بی‌تردید تحت تاثیر دربی سرخابی‌های پایتخت با جذابیت بیشتری دنبال خواهد شد. دیداری که همه نگاه‌ها به آن دوخته خواهد شد، هر چند در سایه این جدال سنتی رقابت در صدر و البته قعر جدول همچنان با قدرت قبل ادامه خواهد داشت. پیروزی در دربی پایتخت بزرگترین مطالبه هواداران سرخابی است. این بازی به قول امیر قلعه‌نویی ۱۰۰۰ امتیازی بوده و مربی تیم برنده همه چیز خود را برای هفته‌های متوالی تضمین شده خواهد دید. هفتاد و ششمین دربی سنتی پایتخت عصر فردا از ساعت ۱۵ در ورزشگاه بزرگ آزادی محل جدال همیشگی این دو تیم برگزار خواهد شد.دیداری که مثل همیشه از چند روز قبل کری‌خوانی‌های همیشگی آن بین هواداران و بازیکنان دو تیم آغاز شده.

استقلال در شرایطی پا به میدان این مسابقه می‌گذارد که به تنهایی صدرنشین لیگ است و حتما به دنبال تداوم این شرایط است. اما پرسپولیس نیز این روزها آرمانی‌ترین روزگار خود در لیگ را سپری کرده و امیدوار است با یحیی به یک پیروزی با ارزش برسد.

این بازی سوای همه جذابیت‌ و حاشیه‌هایش شاهد یک اتفاق جالب است. تقابل امیر قلعه‌نویی با تجربه و یحیی گل‌محمدی جوان. این بازی به قول مجید جلالی محل رویارویی اندیشه‌های محتاط امیر و تفکرات جسورانه یحیی است.

این دو تیم در جدول رده‌بندی هم تفاوت بسیاری دارند. پرسپولیس با ۲۹ امتیاز در رده نهم جدول است و استقلال نیز با ۴۲ امتیاز صدرنشین لیگ است. شاید روی کاغذ استقلال فاکتورهای بیشتری برای پیروزی در این دیدار دارد ولی فراموش نکنیم این یک دربی است. دیداری با قدمت بیش از ۵۵ سال که هیچ‌گاه هیچ تیمی حتی در بدترین شرایط در آن از پیش بازنده نبوده است.