من تمام نمی‌شوم!

بهترین گلزن تاریخ، می‌تازد

اشتهای کریس رونالدو برای تاریخ‌سازی پایان‌ناپذیر به نظر می‌رسد. او که پیش از این توانسته بود به عنوان بهترین گلزن رسمی دنیای فوتبال مطرح شود، همچنان در این مسیر می‌تازد و رکوردش را دست‌نیافتنی‌تر می‌کند. در چارچوب مسابقات هفته پنجم لیگ عربستان، النصر در زمین الحزم با نتیجه ۵‌بر‌یک به پیروزی دست یافت. کریس در این مسابقه دو پاس گل داد و یک گل هم زد تا به این ترتیب آمار گل‌های زده‌اش در طول دوران حرفه‌ای خود را به عدد ۸۵۰ برساند. از این تعداد او ۴۵۰ گل برای رئال مادرید زده، ۱۴۵ بار با پیراهن منچستریونایتد دروازه رقبا را باز کرده، ۱۰۱ گل برای یوونتوس زده، ۲۶ گل برای النصر، ۵ گل برای اسپورتینگ لیسبون و البته ۱۲۳ گل هم برای تیم ملی پرتغال.

روند کریس در فصل جدید لیگ عربستان هم خوب بوده و او توانسته در چهار بازی، شش گل به ثمر برساند. خب البته نمی‌شود اسم رونالدو را آورد و یاد لیونل مسی نیفتاد. پس اگر دنبال مقایسه هستید، در جریان باشید که رونالدو در طول دوران حرفه‌ای خود ۱۱۷۹ بازی انجام داده، ۸۵۰ گل زده و ۲۴۱ پاس گل داده است، در حالی که لیونل مسی با انجام ۱۰۳۸ بازی، ۸۱۸ گل زده و ۳۵۹ پاس گل داده است. مدت زمان انتظار برای هر گل رونالدو ۱۱۳ دقیقه بوده در حالی که این عدد برای مسی ۱۰۴ دقیقه است. با این حال نقطه برتری آشکار لئو نسبت به افسانه پرتغالی، قدرت بازی‌سازی اوست.

افتخار فوتبال آسیا

در روز رسیدن رونالدو به رکورد ۸۵۰ گل اما یک بازیکن آسیایی هم از رکورد گل‌های زده او در لیگ برتر انگلستان گذشت. اسم این ستاره را همه می‌دانید؛ سون هیونگ مین که با بازوبند کاپیتانی تاتنهام در جریان برتری ۵‌بر‌۲ برابر برنلی هت‌تریک کرد و تعداد گل‌هایش در لیگ برتر (و نه سایر مسابقات باشگاهی انگلیس) را به عدد ۱۰۴ رساند. به این ترتیب او از رکورد ۱۰۳ گل زده کریس در لیگ برتر انگلیس گذشت که به معنای واقعی کلمه افتخار بزرگی است. تصور کنید اگر این بازیکن ایرانی بود و چنین دستاوردی در دشوارترین لیگ جهان داشت، چه مطالبی در برخی سایت‌ها منتشر می‌شد!