فرصتی برای تنـبیه

قرار است به فهرست ۲۴ نفره‌ای که روز گذشته اعلام شد، نمایندگان تراکتور هم اضافه شوند، اما پس از دیدار معوقه امروز تبریزی‌ها برابر استقلال خوزستان. مشخصا این نفرات شجاع خلیل‌زاده، عارف آقاسی و حسین پورحمیدی هستند، چراکه پیش از این پاسپورت خود را تحویل فدراسیون داده بودند. به این ترتیب شجاع هم پس از غیبت در اردوی قبل، بار دیگر شانس پوشیدن پیراهن سفید تیم ملی را خواهد داشت.

مثل سامان قدوس، میلاد محمدی و شهریار مغانلو که بازهم توسط قلعه‌نویی فراخوانده شدند. در این بین باید منتظر تصمیم قدوس باشیم؛ بازیکنی که نامش در نخستین فهرست تیم ملی تحت نظر سرمربی فعلی وجود داشت، اما به دلایلی که هرگز مشخص نشد، خودش را به تیم معرفی نکرد و پس از آن در تورنمنت کافا هم حضور نداشت. حالا قدوس درحالی دوباره دعوت شده که به تازگی در یک انتقال عجیب، چندماه پس از جدایی از برنتفورد بار دیگر به این تیم بازگشته و شاید اولویت خودش ماندن در اردوی باشگاهی و هماهنگی دوباره با هم‌تیمی‌هایش باشد.

وقتی از مدعوین به تیم ملی صحبت می‌شود، باید به یکی از جنجالی‌ترین چهره‌های چند ماه اخیر فوتبال ایران یعنی میلاد سرلک هم اشاره کرد. بازیکنی که مشمولیت سربازی‌اش در ابتدای شهریورماه محل جنجال‌های بسیاری شد و حالا که به تیم ملی دعوت شده، تا دو سال آینده برای انجام خدمت وظیفه زمان دارد. وضعیت سرلک از مدت‌ها قبل توسط هواداران رقبای پرسپولیس رصد می‌شد و دعوت احتمالی از او را مبنی بر خوش‌خدمتی سرمربی تیم ملی به سرخ‌پوشان می‌دانستند. موضوعی که تایید یا تکذیب آن تقریبا غیرممکن است. به هرحال پس از یک ماه فرجه‌ای که سرلک گرفت، حالا در لیست است و دیگر استرسی برای رفتن به سربازی ندارد!

اما فقط صحبت از دعوت شده‌ها نیست و باید از غایبان هم صحبت کرد. محمدحسین کنعانی‌زادگان نامی است که نبودش با توضیح فدراسیون همراه بوده و دلیلش، رفتار غیرفنی وی در فینال تورنمنت کافا عنوان شده است. بعد از داستان‌های سخیف اتوبوس تیم ملی، این برای دومین بار است که مدافع پرسپولیس به دلایلی غیر فوتبالی از حضور در ترکیب ایران محروم می‌شود. پس سوال اینجاست که آیا این تنبیهات روی چنین بازیکن پرحاشیه‌ای جواب می‌دهد؟

شاید مهم‌ترین غایب فهرست تیم ملی هم سردار آزمون باشد. هرچند دلیل غیبت وی مصدومیت عنوان شده، اما سردار در آخرین تمرین تیم رم پیش از دیدار برابر میلان شرکت کرد و اصلا اگر هنوز با مصدومیت بیش از یک ماه قبل خود درگیر بود، نمی‌توانست تست‌های پزشکی تیم جدیدش را پاس کند. این یعنی سردار آن‌طور که عنوان شد درگیر مصدومیتی نبوده که نتواند خودش را به اردو برساند و قطعا ریشه این عدم حضور را باید در مسائل دیگری دید که شاید باعث شود آزمون را دیگر در پیراهن سفید تیم ملی نبینیم؛ حداقل تا زمان حضور کادرفنی فعلی.