علی دایی روی نیمکت تیم ملی عراق

شبکه خبری العالم پنج‌شنبه شب از احتمال سرمربیگری علی دایی در تیم ملی عراق خبر داد، به طوری که کاپیتان تیم عراق نیز این موضوع را مورد تایید قرار داده است . به گزارش ایرنا، این شبکه خبری به نقل از منابع نزدیک فدراسیون فوتبال عراق اعلام کرد که علی دایی به عنوان سرمربی تیم ملی عراق برای شرکت در مسابقات غرب آسیا در کویت و جام خلیج‌فارس که در بحرین برگزار می‌شود، معرفی خواهد شد. العالم تاکید کرد پس از آنکه ادامه سرمربیگری زیکوی برزیلی در عراق منتفی شد، دایی به عنوان گزینه هدایت تیم ملی عراق معرفی شد .دراین راستا، «نعیم سعد» کاپیتان تیم ملی عراق خبر احتمال سپردن سکان هدایت این تیم به علی دایی را تایید کرده و همچنین «سلام شاکر» مدافع ملی پوش عراق در صفحه خود در یکی از شبکه‌های اجتماعی به این موضوع اشاره کرده است. علی دایی هم‌اکنون سرمربیگری تیم فوتبال راه‌آهن را برعهده دارد و این پیشنهاد در حالی است که مسابقات غرب آسیا از امروز در کشور کویت آغاز خواهد شد.

استعفای زیکو تیم ملی عراق را در شرایط سختی قرار داد

بحث حضور دایی در عراق به این علت منتشر شد که زیکوی برزیلی پس از گذشت حدود یک سال همکاری با عراقی‌ها، خروج خود را از کادر فنی تیم این کشور به اطلاع عموم رساند. وی هفته گذشته در گفت‌وگویی با سایت خود اعلام کرد به علت عدم تحقق خواسته‌هایش که در متن قراردادش گنجانده شد، چنین تصمیمی گرفته و حالا کناره‌گیری او از سمت مربیگری تیم ملی فوتبال عراق مسوولان فوتبال عراق را در آستانه دیدارهای موندیال برزیل و شروع رقابت‌های غرب آسیا در شرایط بسیار سختی قرار داد.

در مورد کناره‌گیری زیکو، «کاظم لازم» یکی از اعضای اتحادیه فوتبال عراق گفت: زیکو مبلغ ذکر شده در قراردادش را از بانک دریافت نکرد و در مقابل خواست تا با تقاضای کناره‌گیری‌اش موافقت شود. اگرچه بعضی از اعضای اتحادیه فوتبال عراق خواستار حل شدن مشکلات سرمربی مستعفی این کشور شدند، اما جدایی زیکو از تیم ملی عراق قطعی است.در همین رابطه سلام العبیدی، مترجم زیکو با بیان اینکه مشکل بین زیکو و فدراسیون عراق فقط مشکل مالی است، به یکی از سایت‌های قطری گفت: اوضاع هنوز به شکل قبل است و علت استعفای زیکو نیز به دلیل مسائل مالی است و این مربی هنوز موفق به دریافت آن نشده است. در حالی که زیکو می‌گوید هیچ پولی نگرفته است، فدراسیون عراق اعلام کرده که مبالغ قرارداد وی را به حساب این مربی واریز کرده است. سرمربی برزیلی عراقی‌ها معتقد است که بخشی از مبلغ قرارداد سال گذشته خود را که در حدود ۴۲۰ هزار دلار است نگرفته است. العبیدی همچنین اشاره کرد که مشکل بین فدراسیون عراق و شرکت‌های مالی و بانک‌هایی است که مبالغی برای آنان واریز شده است و این موضوع ارتباطی به زیکو ندارد.