استقلال قهرمان نیم‌فصل می‌شود یا سپاهان؟

هفته هفدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور امروز با برگزاری ۹ دیدار پیگیری می‌شود و از میان تیم‌های استقلال و سپاهان قهرمان نیم فصل مشخص خواهد شد. هفته پایانی از نیم فصل نخست لیگ برتر در حالی امروز برگزار می‌شود که استقلال و سپاهان در خارج از خانه در اندیشه قهرمانی نیم فصل هستند و پرسپولیس در آزادی میزبان تراکتورسازی است، دیداری که نبرد مربیان پرتغالی در لیگ برتر است.

تیم فوتبال استقلال تهران که با ۳۱ امتیاز در صدر جدول قرار دارد، امروز میهمان داماش گیلان خواهد بود. استقلال هفته قبل در تهران مغلوب فولاد خوزستان شد تا جایگاه خود را در صدر جدول در معرض خطر ببیند.

استقلال برای اینکه قهرمان نیم فصل شود، باید در رشت داماش را شکست بدهد وگرنه امکان دارد سپاهان اصفهان جایگاه فعلی آبی‌ها را مال خود کند.

از طرفی داماش که با حمید درخشان نتایج بدی نگرفته است، در بازی قبلی‌اش با سه گل از سپاهان شکست خورد و می‌خواهد در حضور تماشاگرانش لقمه گلوگیری برای آبی ها باشد.

سپاهان اصفهان نیز در هرمزگان میهمان آلومینیوم خواهد بود. سپاهان که در سه دوره اخیر لیگ برتر قهرمان شده است، حواسش به بازی استقلال در رشت معطوف می‌شود تا بتواند با کوچک‌ترین اشتباه یاران قلعه‌نویی، صدر جدول را در هفته پایانی از آن خود کند.

از طرفی آلومینیوم در زمین خودش بازی‌های خوبی را انجام می‌دهد و هفته قبل هم توانست در تبریز از تراکتورسازی امتیاز بگیرد، می‌خواهد که بهترین نمایش خود را جلوی اصفهانی ها به اجرا بگذارد.

در ورزشگاه آزادی هم تیم‌های پرسپولیس و تراکتور سازی به مصاف هم می‌روند. قرمزهای لیگ در شرایطی روبه‌روی هم می‌ایستند که مانوئل ژوزه و تونی اولیویرا پرتغالی تقابل جالب توجهی با یکدیگر خواهند داشت.

پرسپولیس در هفته‌های اخیر نشان داده در مسیر پیشرفت قرار گرفته است و عکس این قضیه هم در مورد تراکتوری ها صدق می‌کند. پرسپولیس برای این بازی محسن بنگر، هادی نوروزی و کریم انصاری فرد را به علت محرومیت در اختیار نخواهد داشت. حضور تماشاگران تبریزی هم در ورزشگاه آزادی می‌تواند از موارد دیدنی

بازی باشد.

در سایر بازی ها تیم‌های مس کرمان-صبای قم، سایپا البرز-گهر دورود، فولاد خوزستان-نفت تهران، راه آهن-فجرسپاسی و ذوب آهن اصفهان و ملوان انزلی به مصاف هم می‌روند.

نکات جالب این بازی‌ها به تقابل صمد مرفاوی، محمد مایلی کهن، حسین فرکی و محمود یاوری با تیم‌های سابق خود بازمی‌گردد.

دوشنبه - ۱۳/۹/۹۱

* سایپای البرز - گهر زاگرس دورود، ساعت ۱۵، ورزشگاه انقلاب کرج

* مس کرمان - صبای قم، ساعت ۱۵، ورزشگاه امام علی (ع) کرمان

* آلومینیوم هرمزگان - سپاهان اصفهان، ساعت ۱۵، ورزشگاه خلیج فارس بندرعباس

* ذوب‌آهن اصفهان - ملوان بندرانزلی، ساعت ۱۵:۱۵، ورزشگاه ذوب آهن فولادشهر

* پیکان تهران - صنعت نفت آبادان، ساعت ۱۵:۱۵، ورزشگاه تختی تهران

* راه‌آهن تهران - فجرسپاسی شیراز، ساعت ۱۵:۱۵، ورزشگاه راه آهن اکباتان تهران

* فولاد خوزستان - نفت تهران، ساعت ۱۵:۱۵، ورزشگاه تختی اهواز

* داماش گیلان - استقلال تهران، ساعت ۱۵:۱۵، ورزشگاه شهید عضدی رشت

* پرسپولیس - تراکتورسازی تبریز، ساعت ۱۷:۳۰، ورزشگاه آزادی تهران