نامه جدید فدراسیون جهانی روئینگ

فدراسیون جهانی روئینگ با ارسال نامه‌ای ضمن رییس نامیدن احمد دنیامالی، خواستار اصلاح اساسنامه فدراسیون ملی روئینگ ایران و ارسال آن به فدراسیون جهانی شد. به گزارش ایسنا، مت اسمیت، مدیر اجرایی فدراسیون جهانی روئینگ در نامه ارسالی خود نوشته است: از آنجایی که یک فدراسیون بین‌المللی عضو کامل جنبش المپیک است، ما به قوانین کمیته‌ بین‌المللی المپیک و ملزومات کمیته‌های ملی المپیک و فدراسیون‌های ملی احترام می گذاریم تا استقلال جنبش المپیک در هر کشور که اجرا می‌شود حفظ گردد.

ما مطلع شدیم که کمیته ملی المپیک ایران در مرتب کردن اوضاع در ایران با IOC همکاری کرده است و مستلزم این است که فدراسیون‌های ملی نیز اساسنامه‌های خود را به فدراسیون‌های بین‌المللی مربوطه ارائه کنند و انتخابات جدیدشان را بر اساس آن برگزار کنند. در این شرایط ما مواضع زیر را اعلام می داریم:

۱- FISA همچنان آقای دنیا مالی را به عنوان رییس فدراسیون ایران می‌شناسد و از کمیته ملی المپیک ایران و دولتمردان می‌خواهیم که او را به رسمیت بشناسند.

۲- اساسنامه فدراسیون شما باید بر اساس رهنمودهای IOC بازنگری شود و اطمینان داده شود که مورد مداخله دولتمردان قرار نگرفته است.

۳- انتخابات جدید باید بر اساس اساسنامه جدید که مورد تایید FISA هستند در موقع خود برگزار شوند.

همچنین روی وب سایت فدراسیون جهانی روئینگ آقای دنیا مالی دوباره به عنوان رییس فدراسیون روئینگ ایران تثبیت می‌شود.

با تشکر از درک این مطالب، ما تقاضا می‌کنیم که اساسنامه اصلاح شده خود را هر چه سریع‌تر برای ما ارسال کنید.