توضیح کفاشیان درباره احتمال استیضاحش

رییس فدراسیون فوتبال گفت: کسی باور نمی‌کند که ما چه کارهایی در فدراسیون انجام می‌دادیم به همین دلیل انتظار انتخاب ما به عنوان برترین فدراسیون آسیا را نداشتند. به گزارش ایسنا، علی کفاشیان درباره انتخاب فدراسیون فوتبال به عنوان فدراسیون برتر سال آسیا گفت: هیچ کسی انتظار نداشت که این اتفاق بیفتد، چون در اینجا کسی باور ندارد که چه کارهایی در فدراسیون انجام می‌شود. در حالی که مجمع AFC روی همه جزئیات نظر دارد و همه چیز را رصد می‌کند. همین که در طول ۵ سال گذشته دو بار به عنوان بهترین فدراسیون آسیا شناخته شده‌ایم، نشان می‌دهد که کارهای خوبی انجام داده‌ایم.

وی در ادامه و در پاسخ به این سوال که برابر مدیرانی که می‌خواهند او را استیضاح کنند چه واکنشی نشان می‌دهد، گفت: اصلا چنین بحثی در میان نبوده است. باشگاه‌ها اگر صحبتی دارند باید با ما انجام دهند و ما هم پاسخگوی آنها خواهیم بود. اگر هم قرار باشد کاری انجام شود، مجمع فدراسیون تکلیف را مشخص می‌کند.

کفاشیان به کنایه گفت: در فوتبال ما درآمد هست، اما در ایران خیلی‌ها حق ما را می‌خورند که در وقت لازم درباره‌شان صحبت خواهم کرد. آنها از ما پول می‌گیرند و جای دیگر خرج می‌کنند. اگر زورمان بیشتر شد به آنها اعتراض خواهیم کرد.

وی افزود: نظام فوتبال ما باید قانونمند باشد، به طوری که باشگاه‌ها طبق آن حرکت کرده و صاحب درآمدزایی شوند. همین طور الان که پرسپولیس مرکز آموزشی افتتاح کرده ما به عنوان فدراسیون مرکز دیگری مشابه این را افتتاح نخواهیم کرد و صرفا از همین مرکز حمایت می‌کنیم. نیروهای فعال در باشگاه‌های دیگر هم باید به اینجا بیایند.