سودای حفظ تاج‌وتخت

در جست‌وجوی مهاجم

همان‌طور که گفتیم از جمله اتفاقاتی که بر خلاف میل کادرفنی پرسپولیس رخ داد، جدایی عیسی آل‌کثیر بود. بنا به ادعای مدیران باشگاه، به عیسی پیشنهاد تمدید با سقف قرارداد یعنی ۱۵ میلیارد تومان به اضافه ۲۰ درصد آپشن داده شده بود، اما او قبول نکرد و به سپاهان رفت. پرسپولیس در خط حمله دو مهاجم خارجی‌اش را هم از دست داده؛ شیخ دیاباته که همیشه مصدوم بود و لئاندرو پریرا که از نظر فنی نمره قبولی نگرفت. به این ترتیب روشن است که سرخ‌پوشان نیاز به جذب یک مهاجم جدید دارند. از آنجا که به نظر نمی‌رسد فوروارد قابلی در بازار باقی مانده باشد، احتمالا نگاه یحیی گل‌محمدی به مهاجمان خارجی است، هرچند سلیقه و سابقه او در این زمینه چندان امیدوارکننده نیست. پرسپولیس البته شهاب زاهدی را در پنجره تابستانی جذب کرده و مهدی عبدی هم در مسابقات دوستانه پیش‌فصل درخشان ظاهر شده است. عبدی در جریان پیروزی ۷ گله پرسپولیس برابر شمس آذر قزوین ۴ گل به ثمر رساند و در برابر استقلال خوزستان هم یک پنالتی گرفت تا محمدحسین کنعانی‌زادگان آن را به تنها گل بازی تبدیل کند.

سربازی سرلک

پرسپولیس در پست هافبک دفاعی با مهم‌ترین بازیکن خود یعنی میلاد سرلک تمدید کرد، اما همچنان زمزمه‌هایی در مورد مشمول شدن این بازیکن و احتمال جدایی‌اش در شهریورماه به گوش می‌رسد. سرلک ۲۸ ساله است و طبق قوانین جاری نظام وظیفه برای فوتبالیست‌ها باید راهی خدمت سربازی شود. تنها شانس او این است که بر خلاف اردوی خرداد، به اردوی شهریور تیم ملی دعوت شود. در این صورت و با توجه به اینکه سن اعزام به خدمت ملی‌پوشان ۳۰ سال است، همچنان می‌تواند به بازی در پرسپولیس ادامه بدهد. سرخ‌ها در این پست کمال کامیابی‌نیا را از دست دادند و مسعود ریگی را از سپاهان گرفتند. آنها دنبال جذب سعید عزت‌اللهی هم هستند که با توجه به رقم یک میلیون یورویی رضایت‌نامه این بازیکن، بعید است در رسیدن به هدف خود موفق شوند.

مساله دفاع چپ

یکی دیگر از پست‌های بحث‌برانگیز در پرسپولیس، منطقه دفاع چپ است؛ جایی که وحید امیری مدت‌ها در آن اسیر بود و اواخر فصل علی نعمتی فیکس شد. نعمتی البته در آن برهه فراتر از انتظارات عمل کرد، اما اگر پرسپولیس دنبال یک دفاع چپ رونده و استاندارد است، باید به گزینه‌های دیگری فکر کند. فعلا در باشگاه جنب‌وجوش چندانی برای گرفتن دفاع چپ دیده نمی‌شود و شاید این موضوع در دستور کار یحیی گل‌محمدی نباشد.