جنجال آفرینی بعد از 15 سال

ابراهیم تهامی پنج‌شنبه شب میهمان برنامه نود بود که حضورش با حواشی همراه شد. به گزارش خبرگزاری فارس برنامه نود در پنج‌شنبه شب مثل همیشه به بررسی اتفاقات هفته گذشته فوتبال ایران پرداخت. بخش دوم برنامه نود با توجه به قرار داشتن در سالروز حماسه ملبورن به بررسی اتفاقات و خاطرات دیدار ایران و استرالیا اختصاص داشت. ابراهیم تهامی یکی از بازیکنان موثر ایران در آن مسابقه میهمان برنامه نود بود. تهامی ضمن گله از اینکه فراموش شده در مورد اتفاقات بازی ایران و استرالیا گفت: ویرا من را خیلی دوست داشت. او وقتی فهمید من در ترکیب قرار ندارم خیلی ناراحت شد. من فکر می‌کنم ترکیب ایران را از تهران انتخاب کرده بودند. سعداوی نباید در آن مسابقه به صورت ثابت بازی می‌کرد. وی در مورد درگیری که شب قبل از بازی سر میز شام به وجود آمده بود اظهار کرد: درگیری لفظی بین خداداد عزیزی و علی دایی رخ داد که بازیکنان آنها را جدا کردند. من چون در آن سوی میز نشسته بودم متوجه نشدم چه چیزی باعث این درگیری شد. تهامی افزود: تنها کسی که از بازیکنان بازی ایران و استرالیا به جام جهانی نبردند من بودم. اگر جای خداداد گل می‌زدم و دوگل دیگر نیز بعد از آن به ثمر می‌رساندم باز هم من را به جام جهانی نمی‌بردند. چرا که از من خوششان نمی‌آمد. سراج و لطیفی حقشان نبود به جام جهانی بروند. حتی یک نفر که از دوستان من هم است و نمی‌خواهم نامش را ببرم با وجود اینکه تازه گچ پایش را باز کرده بود به جام‌جهانی رفت و یک دقیقه نیز بازی نکرد. اگر من در جام جهانی بودم تیم ملی از گروه خودش صعود می‌کرد. آنهایی که نگذاشتند من به جام جهانی بروم را نه در این دنیا و نه در آن دنیا نمی‌بخشم. وی در مورد اینکه چه کسی مخالف حضور او در تیم ملی بود گفت: در آخرین سفری که با تیم ملی به تورنمنت چهارجانبه هنگ‌کنگ داشتیم با مهرداد میناوند در مکانی حضور یافتیم که نباید می‌رفتیم. مهرداد داخل حضور داشت و من کنار در بودم. نمی‌دانم چرا مهرداد که داخل بود را به جام جهانی بردند اما من را که بیرون حضور داشتم نبردند! تهامی با اعلام اینکه بازیکنی مثل او به فوتبال نخواهد آمد در مورد اینکه آیا تیم ملی به جام جهانی صعود می‌کند عنوان کرد: با منطق من فکر می‌کنم نباید به جام جهانی برویم البته مثل تمام ایرانی‌ها آرزو دارم این اتفاق بیفتد.

مهرداد میناوند عصبانی شد

مجری برنامه اعلام کرد مهرداد میناوند تماس گرفته و اعلام کرده نباید این حرف‌ها زده می‌شد که تن خانواده من بلرزد و مادرم به بیمارستان برود. به خاطر دهداری‌ها، بختیاری‌زاده و سعداوی جواب شما را نمی‌دهم. درخواست می‌کنم یک روز به من فرصت بدهید تا بیایم صحبت کنم.‌ای کاش تهامی با وجدان تر برخورد می‌کرد.

علی کفاشیان با حضور روی خط تلفن برنامه نود از کوآلالامپور در مورد انتخاب برترین‌های آسیا و انتخاب فدراسیون فوتبال ایران به عنوان برترین فدراسیون فوتبال آسیا در سال ۲۰۱۲ توضیحاتی ارائه کرد.

دعوای شیرینی و درودگر

در بخش بعدی برنامه اتفاقات بازی پرسپولیس و ملوان بررسی شد. مصاحبه‌ای از سعید شیرینی در اعتراض به مسوولان ملوان برای اهدای هدیه به کریمی پخش شد. بعد از این صحبت صادق درودگر مدیرعامل ملوان روی خط آمد و در مورد این موضوع گفت: برخی از دوستان که به برخورد فیزیکی عادت دارند و با کار فرهنگی مانوس نیستند چون نمی‌توانند خودشان تقدیر کنند ممکن است از کار ما ناراحت شوند.

وی در مورد برخی از حواشی افزود: قبل و بعد از بازی جنگ روانی راه انداختند. اول گفتند چون قیاسی و هدایتی بچه محل هستند داوری به نفع آنها است. متاسفانه در سایت‌هایی که مثل قارچ پخش شده و برخی از مسوولان سیاسی نیز از آنها حمایت می‌کنند علیه ملوان مطلب زدند. می‌دانیم چه کسی این خط را می‌دهد.

وی همچنین مدعی شد استیل آذین بدهی ندارد و اگر حکمی در اختیار دارید که کمیته انضباطی رسما اعلام کرده و استیناف تائید کرده که هدایتی به استیل آذین بدهکار است شماره نامه را بدهید تا اقدام کنیم که افاضلی، کعبی،‌ عشوری زاد، انصاریان و... با تماس‌هایی اعلام کردند از باشگاه استیل آذین طلب دارند.

وعده میثاقیان برای پرت شدن

از برج میلاد

گزارشی از مصاحبه‌های قلعه‌نویی و مایلی کهن علیه یکدیگر پخش شد. مایلی کهن نسبت به صحبت‌ها و انتقادات قلعه‌نویی که به حضور غیرفوتبالی‌ها اعتراض داشت معترض شد. مایلی‌کهن با طعنه به قلعه‌نویی گفت آیا تا به حال کسی را کنار من دیدید به عنوان بادیگارد بایستاد که سرمربی استقلال در پاسخ اعلام کرد یکی دوست دارد کنارش شلوغ باشد و به کسی ربطی ندارد. مایلی‌کهن از اینکه قلعه‌نویی گفته به او برای حضور در تیم ملی التماس کردند ناراحت بود و اعتقاد داشت وی در حالی این حرف‌ها را بیان می‌کند که تشنه حضور در تیم ملی است.

میثاقیان باز هم وعده پرتاب خودش از برج میلاد را داد. او معتقد بود مقابل تراکتورسازی برای تیم او پنالتی نگرفته اند و در صورت اینکه آن صحنه پنالتی نبوده باشد خودش را از برج میلاد به پایین پرتاب خواهد کرد. کارشناس برنامه نود تصمیم داور را تایید کرد و پس از آن میثاقیان روی خط تلفن برنامه حاضر شد و گفت: وقتی دیدم کارشناس برنامه آقای میرزابیگی است به همسرم گفتم برای پریدن از برج میلاد باید به تهران بروم، چرا که ایشان خودش ناظر بازی بوده است.

نعیم سعداوی هم شاکی شد

در آخرین بخش برنامه نود نعیم سعداوی در تماسی تلفنی در مورد صحبت‌های ابراهیم تهامی و اینکه گفته بود او با توصیه در ترکیب اصلی ایران در بازی برگشت با استرالیا قرار گرفته بود گفت: من در دوران بازی و مربیگری‌ام همیشه بازیکن بی‌حاشیه‌ای بودم. نمی‌دانم چرا بازیکنی را دعوت می‌کنید که نقشی در صعود تیم ملی نداشته است و تنها ۸ یا ۹ دقیقه در کل آن مسابقات بازی کرده است. اتفاق هنگ‌کنگ را همه بازیکنان آن زمان می‌دانند چه بود و اصلا پس از آن اتفاق نباید به تهامی اجازه هیچ فعالیتی را می‌دادند. حالا چطور شما او را با این سابقه به برنامه دعوت می‌کنید را من نمی‌دانم. فردوسی پور در پاسخ به اظهارات سعداوی گفت: او برای فوتبال زحمت کشیده و حقش بوده در این برنامه حاضر شود. همچنین اینکه در زندگی شخصی دیگران چه می‌گذرد به ما ربطی ندارد.

شیرینی هم تماس گرفت

در آخرین بخش برنامه نود سعید شرینی با حضور روی خط برنامه نود در مورد اظهارات درودگر گفت: صحبت‌های ایشان بار حقوقی دارد و مطرح کردن این حرف‌ها درست نبود. در مورد اینکه ایشان می‌گوید ما برخورد فیزیکی می‌کنیم باید بگویم همه می‌دانند که چه کسی برخورد فیزیکی می‌کند. ایشان در دیدار فوتسال قصد ادب یکی از بازیکنان را داشتند و برخورد فیزیکی انجام دادند.

جزئیات درگیری خداداد عزیزی با علی دایی در ملبورن

مهاجم پیشین تیم ملی فوتبال ایران پس از گذشت ۱۵ سال از دلایل درگیری لفظی خود با علی دایی، پیش از بازی با تیم ملی استرالیا پرده برداشت. خداداد عزیزی در گفت‌وگو با مهر در خصوص صحبت‌های ابراهیم تهامی در برنامه ۹۰ مبنی بر اینکه پیش از بازی برگشت پلی آف با استرالیا در رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی ۱۹۹۸، بر سر شام بین خداداد عزیزی و علی‌دایی درگیری پیش آمد که با وساطت بازیکنان ختم به خیر شد، ضمن بیان مطلب فوق گفت: در آن شب من در یک طرف میز به اتفاق برخی از بازیکنان بلند بلند می‌خندیدیم که در آن طرف میز علی دایی بلند خطاب به ما گفت: «اگر تیم صاحب داشت اینها به خود اجازه نمی‌دادند که بلند بلند، به این شکل بخندند». وی در همین خصوص افزود: در آن لحظه من به دایی گفتم «آیا منظورت من هستم؟» که او گفت «بله و بیخود می‌کنی بلند می‌خندی.» من نیز خطاب به او گفتم «بلند خندیدن من به خودم مربوط بوده و ربطی به تو ندارد» که با وساطت سایر بازیکنان این درگیری لفظی خاتمه پیدا کرد و به هیچ وجه درگیری فیزیکی پیش نیامد.

عزیزی تاکید کرد: چنین درگیری‌های لفظی بین بازیکنان یک تیم پیش می‌آید و چیز عجیبی نیست. در واقع مانند درگیری لفظی دو برادر در یک خانواده است. مهاجم پیشین تیم ملی فوتبال ایران در مورد اظهار نظر دیگر تهامی مبنی بر اینکه ترکیب تیم ملی در بازی با استرالیا توسط والدیر ویه‌را، سرمربی تیم تعیین نشده بود و ترکیب تیم از تهران به کادر فنی تحمیل شده بود، گفت: من در جریان دقیق این موضوع نیستم، بنابراین نه آن را تایید و نه تکذیب می‌کنم!