جای خالی ایرانی‌ها در جمع بهترین‌های تکواندوی جهان

فدراسیون جهانی تکواندو در حالی بهترین‌های شانزدهمین دوره رقابت‌های جام جهانی را اعلام کرد که نامی از تکواندوکاران کشورمان در آن دیده نمی شود. به گزارش مهر، این دوره از مسابقات جمعه گذشته با حضور ۱۵۹ تکواندوکار به میزبانی آروبا در ورزشگاه «سنترو دپورتیو» شهر سانتاکروز آغاز شد که در نهایت یکشنبه شب با قهرمانی کره جنوبی در بخش مردان و چین در بخش بانوان به پایان رسید. در بخش مردان۹۰ تکواندوکار از ۱۳ کشور ایران، روسیه، دومنیکن، چین، کره جنوبی، مصر، اسپانیا، ویتنام، چین تایپه، آمریکا، آروبا، ونزوئلا و ازبکستان حضور داشتند که در نهایت دو تیم کره جنوبی و ایران به دیدار نهایی راه یافتند.

کره جنوبی ۲۱بر۱۸ اسپانیا را در مرحله نیمه نهایی شکست داد و ایران هم به زحمت ۱۹بر۱۸ از سد چین گذشت. دیدار نهایی را کره جنوبی با نتیجه تعجب‌انگیز۲۷بر۱۳به سود خود خاتمه داد و قهرمان شد و تیم ملی کشورمان عنوان نایب قهرمانی را از آن خود کرد. اسپانیا و چین هم به طور مشترک سوم شدند. تیم ملی ایران که دوره قبل عنوان قهرمانی را کسب کرده بود برای دفاع از این عنوان راهی آروبا شده بود و موفق نشد به خواسته خود برسد و برای ششمین بار در جام جهانی نایب قهرمان شد. در بخش بانوان هم چین در بازی پایانی فرانسه را شکست داد و قهرمان شد و روسیه و کرواسی هم عنوان سوم مشترک را از آن خود کردند.

«هان کیئو ری» از کره جنوبی بهترین تکواندوکار در بخش مردان و «زوهانگ هان» از چین بهترین تکواندوکار در بخش بانوان ، «پارک هی» از کره جنوبی بهترین مربی مردان و «کیم جین یانک» مربی کره ای تیم چین بهترین مربی بخش بانوان انتخاب شدند. «ریونوسو» از مکزیک ، «موکاک» از لسوتو و «رناتا کرکووناک» از کرواسی در بخش داوران به عنوان سه داور برتر مسابقات انتخاب و معرفی شدند. تیم ملی کشورمان بعد از کسب عنوان نایب قهرمانی جهان فردا شب به تهران بازمی‌گردد.