میلان، یونایتد، بارسا حریفان آتی پرسپولیس!

مراسم امضای قرارداد بین باشگاه پرسپولیس با آکادمی ترافیک برزیل برگزار شد. به گزارش ایسنا، مراسم انعقاد تفاهم‌نامه همکاری باشگاه پرسپولیس با آکادمی فوتبال ترافیک برزیل با حضور محمد رویانیان، حمید استیلی و مدیرعامل و قائم مقام آکادمی فوتبال ترافیک برزیل ظهر دیروز در باشگاه پرسپولیس برگزار شد. در نشست خبری این مراسم ابتدا محمد رویانیان توضیح داد: باشگاه پرسپولیس نیازی به معرفی ندارد و برای همه ایران و آسیا و امروز در اروپا شناخته شده است. عظمت پرسپولیس به طرفداران میلیونی‌اش است که به این نام عشق می‌ورزند. من از روزی که خدمتم در پرسپولیس آغاز شد، سه هدف مدیریتی را دنبال کردم.

وی ادامه داد: این سه هدف عمده در راستای چشم‌اندازی تعریف شده بود تحت عنوان پرسپولیس جهانی. من به عنوان مدیر باشگاه احساس کردم که این سه هدف را باید دنبال کنیم. اولین هدف توسعه اقتصادی پرسپولیس است تا بدون وابستگی بتوانیم از درون نیازهای اقتصادی را تامین کنیم و باشگاه خودگردان باشد. رویانیان در ادامه درباره دومین هدف مدیریتی‌اش توضیح داد: تیم‌های پایه پرسپولیس زیر صفر است و پرسپولیس حتی توانایی تولید بازیکن برای خودش را هم ندارد چه برسد به صادرات بازیکن. بنابراین هدف بعدی ما در پرسپولیس این است که ما تبدیل به تولیدکننده بازیکن با محوریت تجاری کردن فوتبال باشیم. رویانیان در ادامه با اشاره به هدف سوم مدیریتش بیان کرد: ما می‌خواهیم ساختار و شبکه هواداری ملی را ایجاد کنیم. تاکنون بین مدیریت باشگاه و هواداران هیچ ارتباطی وجود نداشت و ما بر آن شدیم از ماه‌ها قبل که نه تنها این ارتباط را برقرار کنیم بلکه رابطه را نیز ایجاد کنیم. تاکنون تنها راه هوادار با باشگاه از طریق تیم فوتبال در ورزشگاه‌ها بود اما این ارتباط خام و غیر موثر است؛ بنابراین ما شبکه اجتماعی بزرگ ملی را تحت عنوان حامیان پرسپولیس ایجاد می‌کنیم تا دو اتفاق شامل نشر اخلاق و اقدامات فرهنگی و استفاده از پتانسیل قوی هواداری در جهت تقویت اقتصاد پرسپولیس و افزایش قدرت چانه‌زنی در آسیا و حضور در فیفا رخ دهد. به هر حال اسم باشگاه فرهنگی است اما بستر و ارتباطی تاکنون نبوده و ارتباط‌ها ناهنجار بوده است.

مدیرعامل پرسپولیس در ادامه درباره تفاهم‌نامه‌ همکاری پرسپولیس با آکادمی فوتبال ترافیک برزیل نیز تصریح کرد: تفاهم‌نامه ما سه ساله است و باشگاه پرسپولیس با باشگاه اسپورتیوو و آکادمی ترافیک برزیل که سومین کمپانی بزرگ برزیل محسوب می‌شود این تفاهم‌نامه را امضا کرده است. آکادمی ترافیک در زمینه پایه موفق بوده و تلاش می‌کند تا در برزیل نیز به عنوان اولین آکادمی مطرح شود. در تفاهم‌نامه سه ساله ما با این کمپانی چند اتفاق مهم رقم خواهد خورد. بازیکنان جوان زیر ۲۱ سال ما به برزیل می‌روند و دوره‌های فنی سه ساله می‌بینند. همچنین ۵ بازیکن از منچستریونایتد در این آکادمی مشغول به تحصیلند و این آکادمی در مجموع ۱۱۴ بازیکن را تحت پوشش خود قرار داده است. همچنین از این طریق ارتباطی را با باشگاه منچستریونایتد نیز برقرار خواهیم کرد. از طرفی آکادمی ترافیک اساتیدی را به آکادمی پرسپولیس معرفی می‌کند تا با آخرین متدهای تحصیلی بازیکنان‌مان را آموزش دهند.

رویانیان ادامه داد: از دیگر مفاد این تفاهم‌نامه برگزاری تورنمنت‌هایی در سراسر دنیا است. آکادمی ترافیک برزیل تورنمنت‌هایی برای رده جوانان تیم‌های بایرن مونیخ، آ ث میلان، منچستریونایتد، بارسلونا و آژاکس در هلند برگزار کرد و قرار شده که پرسپولیس هم در این تورنمنت‌ها شرکت کند و حتی بازی‌هایی در ایران به سفارش پرسپولیس با تیم‌های اروپایی برگزار شود. همچنین آکادمی ترافیک به مربیان و بازیکنانی که آموزش می‌بینند گواهینامه خواهد داد. ۵ بازیکن زیر ۲۱ سال پرسپولیس نیز از اسفند سال جاری به برزیل می‌روند. همچنین ۵ مربی به انتخاب حمید استیلی برای آموزش در برزیل حضور پیدا می‌کنند.