استقلال در انتظار قهرمانی نیم‌فصل

هفته شانزدهم لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور امروز با برگزاری ۹ دیدار پیگیری می‌شود که در حساس‌ترین آنها استقلال تهران در دیدار با فولاد خوزستان به دنبال تثبیت قهرمانی نیم فصل است و پرسپولیس در دیداری سخت میهمان ملوان بندر انزلی خواهد بود. استقلال که در هفته‌های اخیر با شکست سپاهان و پیکان در فرم مناسبی قرار دارد، می‌تواند با شکست فولاد قهرمانی نیم فصل خود را قطعی کند. بازگشت جواد نکونام و آرش برهانی که در بازی با پیکان به علت محرومیت غایب بودند، می‌تواند بهترین خبر برای امیر قلعه‌نویی و هواداران استقلال باشد. از طرفی فولاد هم در ادامه لیگ نتایج مناسبی را گرفته و هفته قبل هم توانست تراکتورسازی را شکست بدهد و می‌خواهد لقمه گلوگیری برای استقلال باشد. حضور مهدی امیرآبادی و اسماعیل شریفات دو بازیکن سابق استقلال برابر آبی پوشان می‌تواند جالب توجه باشد. این بازی از ساعت ۱۷:۳۰ آغاز خواهد شد.

پرسپولیس هم در ورزشگاه انزلی میهمان ملوان خواهد بود. سرخپوشان در شرایطی برابر قوی سپید انزلی به میدان می‌روند که در دو بازی آخر خود برابر پیکان و ذوب آهن دو برد شیرین کسب کردند و به نظر می‌رسد از روزهای بحرانی خود فاصله گرفته است. پرسپولیس در این بازی سید جلال حسینی مدافع ملی پوش خود را به علت محرومیت در اختیار ندارد و باید دید که مانوئل ژوزه چه تغییراتی را در خط دفاعی خود ایجاد می‌کند. آخرین برد پرسپولیس در انزلی به روز ۲۶ اسفند سال ۸۴ بر می‌گردد که سرخپوشان توانستند با مربیگری آری هان با نتیجه سه بر یک ملوان را شکست بدهند و از آن زمان دیگر پرسپولیس رنگ برد را در انزلی ندیده است. پرسپولیس ۲۴۴۷ روز در انزلی به برد نرسیده و سرخپوشان به دنبال این هستند تا در مرداب انزلی ملوان را شکست بدهند و طلسم هفت ساله را از بین ببرند. از طرفی ملوان امسال نتایج خوبی را گرفته و حتی هواداران این تیم امیدوار هستند که بتوانند برای سال آینده سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را کسب کنند. پژمان نوری، مازیار زارع، حسین بادامکی و مهرداد اولادی بازیکنانی هستند که برابر تیم سابق خود قرار می‌گیرند و سید جلال رافخایی بهترین گلزن لیگ هم در پیشانی خط حمله انزلی چی‌ها حضور پیدا خواهد کرد.بازی ملوان و پرسپولیس امروز از ساعت ۱۵:۱۵ در ورزشگاه تختی انزلی برگزار خواهد شد. این دو تیم در جام حذفی هم به مصاف هم می‌روند.

سپاهان اصفهان به عنوان نزدیک ترین تعقیب کننده استقلال در صدر جدول در ورزشگاه فولاد شهر پذیرای داماش گیلان خواهد بود. نماینده دیار نصف جهان اگر می‌خواهد به عنوان جدی‌ترین رقیب آبی‌ها کماکان در جمع مدعیان قرار داشته باشد، باید داماش را شکست بدهد. سپاهان در بازی قبلی خود به زحمت توانست از سد گهر دورود بگذرد و داماش هم می‌خواهد تا دست پر به رشت بازگردد. داماش در بازی قبلی‌اش موفق شد با یک گل نفت تهران را شکست بدهد و بازیکنان این تیم روحیه خوبی دارند.

برنامه دیدارهای هفته شانزدهم

چهارشنبه - ۰۸/۰۹/۱۳۹۱

* تراکتورسازی تبریز - آلومینیوم هرمزگان، ساعت ۱۵، ورزشگاه یادگار امام تبریز

* ملوان بندرانزلی - پرسپولیس، ساعت ۱۵:۱۵، ورزشگاه تختی انزلی

* صنعت‌نفت آبادان - ذوب‌آهن اصفهان، ساعت ۱۵:۱۵، ورزشگاه تختی آبادان

* فجرسپاسی شیراز - پیکان تهران، ساعت ۱۵:۱۵، ورزشگاه دستغیب شیراز

* صبای قم - راه‌آهن تهران، ساعت ۱۵:۱۵، ورزشگاه یادگار امام قم

* گهر دورود - مس کرمان، ساعت ۱۵:۱۵، ورزشگاه تختی تهران

* نفت تهران - سایپا البرز، ساعت ۱۵:۱۵، ورزشگاه دستگردی تهران

* سپاهان اصفهان - داماش گیلان، ساعت ۱۵:۱۵، ورزشگاه فولاد شهر اصفهان

* استقلال تهران - فولاد خوزستان، ساعت ۱۷:۳۰، ورزشگاه آزادی تهران