از بنرهای شگفت‌انگیز تا کتک‌کاری

حجت تمام شد!

حدود دو سال از فعالیت حجت کریمی در باشگاه استقلال می‌گذرد و در این مدت وی عالی‌ترین سمت‌های مدیریتی را تجربه کرده است؛ از عضو هیات‌مدیره تا ریاست آن و حالا هم که چندماهی می‌شود به‌عنوان سرپرست مدیرعاملی فعالیت می‌کند. در این مدت اما هربار که کریمی ترفیع گرفته، انتقاد هواداران هم از وی بیشتر شده؛ از انفعال در پرداخت پول استراماچونی تا درگیری لفظی عجیب با ریکاردو ساپینتو و تعلل در بازار نقل و انتقالات. استقلالی‌ها ایرادات اساسی نسبت به منش و نوع مدیریت این فرد داشته و دارند و کریمی هربار که تلاش می‌کند تا کمی برای خودش اقبال عمومی بخرد، بدتر چوب حراج به باقی‌مانده اعتبارش می‌زند.

حضور اوباش بدنام در اولین تمرین فصل پیش روی استقلال قطعا به یقین نمی‌توانست بدون حاشیه باشد و همین هم شد. این افراد که در نزدیکی سرپرست باشگاه تمرین را نظاره می‌کردند و حتی عکس‌های خوش و بشی که داشتند هم منتشر شده است، وقتی تعدادی از هواداران حاضر در کمپ ناصر حجازی علیه کریمی شعار دادند با تکیه بر تنها پارامتری که برای آن معروف شده‌اند یعنی خوی درندگی، به مردم حمله کردند و صحنه‌های زشتی را رقم زدند. درباره این اتفاق غیرقابل توجیه حواشی زیادی مطرح شده، وزارت ورزش و کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ورود کرده‌اند و احتمالا ظرف امروز و فردا شاهد احکامی هستیم که باید اصل مطلب را نشانه بگیرند. اما مهم‌ترین نکته، عمر مدیریتی کریمی است.

او که تمام تلاشش را برای دائمی کردن جایگاهش در استقلال به کار بسته، با سلسله اتفاقات اخیر به نظر باید با آرزویش وداع کند. به هرحال وقتی بنرهای جان‌نثارانه او توسط هواداران تکه و پاره می‌شود، باید انتظار داشت که به حرف مردم اهمیت داد. آن چند نفر که شعار می‌دادند توسط اراذل زیر مشت و لگد گرفته شدند؛ جماعت میلیونی را که در شبکه‌های اجتماعی خواهان اخراج حجت هستند، چگونه باید ساکت کرد؟

کار سخت جواد

اولین تمرین استقلال با حضور تعداد معدودی از بانوان، آتش‌بازی و رونمایی از جواد نکونام در زمین چمن کمپ آبی‌ها برگزار شد؛ اما مدیریت آنقدر هنر داشت که همه اینها را زیر سایه ببرد! استقلال کارش را شروع کرد اما هنوز سرپرست ندارد، کادرفنی‌اش کامل نیست و از همه مهم‌تر علاوه بر اینکه نتوانسته با هیچ بازیکنی به توافق برسد، یکی، یکی بازیکنان ثابتش را هم از دست می‌دهد. پس از ابهام درخصوص وضعیت محمد محبی و مهدی قائدی، پنج‌شنبه‌شب سیدحسین حسینی کاپیتان آبی‌ها هم با انتشار یک استوری رسما با این تیم خداحافظی و برای نکونام آرزوی موفقیت کرد.

هرچند که بخش زیادی از طرفداران استقلال از گلر با سابقه‌شان خیلی دل خوشی نداشتند؛ اما حالا که دروازه‌بان بزرگی در مارکت نقل و انتقالاتی نیست، جدایی ناگهانی حسینی ضربه بزرگی خواهد بود؛ چراکه هنوز جانشینش مشخص نیست. نکونام که با کلی امید و آرزو تمام تلاشش را کرد که روی نیمکت استقلال بنشیند احتمالا از همین روز اول متوجه شده است که چه کار سختی دارد؛ تیمی ناقص، آینده مبهم در نقل و انتقالات، مدیر زیر انتقاد و البته بدون یارهمیشگی‌اش مهدی هاشمی‌نسب. کار در استقلال برای جواد خیلی سخت شروع شد.