اختصاص 20درصد از اعتبارات وزارت ورزش به تولیدکنندگان

یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی ورزش و تجهیزات ورزشی که از ۲۷ مهرماه در مصلای تهران شروع به کار کرده بود دیروز (یکشنبه) به کار خود پایان داد. در روز پایانی این نمایشگاه مشاوروزیر ورزش و جوانان اعلام کرد: وزارت ورزش و جوانان ۲۰ درصد از اعتبارات داخلی خود را به تولیدکنندگان لوازم ورزشی اختصاص داده است. بهمن نیک خو درجمع تولیدکنندگان لوازم و تجهیزات ورزشی اعلام کرد: قرار است این درصد در سال های بعد بیشتر شده و همچنین تسهیلات بانکی با درصد بسیار پایین جهت حمایت به این قشر تعلق گیرد.

نیک خو موضوع تولید و مشکلات تولیدی‌ها را جز بحث‌ها و گفت‌وگو های اولیه در وزارت ورزش دانست و افزود: سیاست‌های حمایتی وزارتخانه برای جذب بیشتر مشارکت‌کننده‌ها به‌خصوص تولیدکننده‌های لوازم ورزشی ایجاد زمینه‌ای جهت تبادل و ارائه راهکارها توسط خود تولیدکنندگان است. وی افزود: باید زمینه‌ای فراهم شود تا در فواصل معین جلساتی مابین مسوولان وزارت ورزش و تولیدکنندگان این بخش تشکیل شود تا قوانین و استانداردهای مورد لزوم و به روز تدوین شده و سطح دانش علمی و فنی و اجرایی در تولید کنندگان بالا رود و مدیران این بخش از سیستم بازار و هماهنگی با این سیستم آشنا شوند.

مشاور وزیر با اشاره به اینکه قدیمی بودن سیستم تولید و درگیری تولیدکنندگان با مسائل مالی امکان به روز شدن تکنولوژی ورزشی را از تولیدکنندگان سلب نموده، اظهار کرد: اختصاص تسهیلات کارشناسی شده به واحدهای تولیدی و ایجاد اینگونه نمایشگاه‌ها جهت آشنایی با تکنولوژی و ارتقای آن می‌تواند پیشنهاد مناسبی جهت پیشبرد اهداف تولیدی‌های ورزشی باشد. یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی ورزش و تجهیزات ورزشی که با همت شرکت نمایشگاهی میلادنور، وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک برگزار شده بود با استقبال روزانه بیش از ۶ هزارنفرو انتخاب غرفه‌های برتر به کار خود خاتمه داد.