فرازمینی و تصمیم عجیب

  تعلل بارسا   

هرچند لئو در سالیان اخیر و به دلیل بالارفتن سن و سال دیگر آن بازیکن ویرانگر سالیان گذشته نبود، اما بازهم تاثیر خودش را در تیم می‌گذارد. چه کسی می‌تواند بازیکن دیگری به جز مسی را نقش اول قهرمانی آرژانتین در جام جهانی بداند و البته کدام منتقدی است که بگوید عملکرد او در پاری‌سن‌ژرمن بد بوده است؟ واقعیت اینجاست که مسی فقط می‌تواند با خودش مقایسه شود و خب عملکرد این سال‌هایش با وجود همه روزهای درخشانی که تجربه کرده، مثل گذشته نبود. ولی در همین شرایط هم ژاوی و همچنین تمامی طرفداران بارسلونا آرزوی بازگشت وی به این تیم را داشتند؛ هم از لحاظ فنی و هم از لحاظ محبوبیت. اما همان‌طور که قابل حدس بود، مدیریت باشگاه نتوانست یا نخواست که راهی برای این انتقال پیدا کند. از مدت‌ها قبل مشخص بود لئو آینده‌ای در پی‌اس‌جی نخواهد داشت، اما خب بارسلونا هم آن‌قدر درگیر مشکلات مالی کاهش دستمزدهایش بود که نتوانست کاری برای بازگرداندن بهترین بازیکن تاریخ خود به این باشگاه انجام دهد. هرچند در بیانیه این تیم پس از لغو حضور مسی، با کنایه از اینکه این بازیکن می‌خواست در محیطی آرام و کم‌رقابت‌تر به بازی‌اش ادامه دهد قلم‌فرسایی شده بود. در هر صورت به نظر خوان لاپورتا تمایل زیادی به این انتقال نداشت و رویای بخش زیادی از فوتبال‌دوستان که خداحافظی مسی با پیراهن بارسا بود دیگر به وقوع نخواهد پیوست.

  پیشنهاد سرگیجه‌آور  

واقعا دست رد زدن به پیشنهاد ۲/ ۱میلیارد یورویی در ازای دو فصل چیزی نیست که از عهده یک انسان عادی برآید مگر اینکه یک فرازمینی مثل مسی باشید! الهلال عربستان که از مدت‌ها قبل با پیشنهاد حقوق سالانه ۴۰۰ میلیون یورو در پی راضی کردن کاپیتان تیم ملی آرژانتین بود، تا آخرین لحظه پیشنهاد خود را به بالاتر از میلیارد رساند و حتی خورخه مسی، پدر و مدیربرنامه‌های این بازیکن به‌شدت تمایل داشت تا پسرش را به عربستان بفرستد، اما خود لئو این انتقال را نپذیرفت. گویا آن چیزی که برای مسی بیش از هرچیزی در اولویت قرار دارد، زندگی بدون دغدغه خانواده و فرزندانش بوده که با حضور در آمریکا خیلی راحت‌تر به دست می‌آید. البته که تصور نکنید پیشنهاد اینترمیامی به لئو هم عدد پایینی بوده؛ دستمزد سالانه ۵۰ میلیون یورو که با توجه به دریافت درصد سود از کمپانی‌های اپل و آدیداس تا ۱۰۰ میلیون در سال هم افزایش می‌یابد. ضمن اینکه ۱۰۰ درصد حق تصویر مسی هم برای او محفوظ است، می‌تواند پس از بازنشستگی امتیاز دراختیار گرفتن یک تیم را داشته باشد و در قرارداد ۲ و نیم ساله‌اش ذکر شده که در صورت عدم تمایل می‌تواند تیم را ترک کند.

حقیقت اینجاست که اینتر میامی وضعیت خوبی در لیگ MLS ندارد و در ۱۶ هفته گذشته از لیگ آمریکا با کسب تنها ۱۵ امتیاز در رده آخر لیگ ۱۵ تیمی قرار دارد. اما حالا که مسی آمده تمام بلیت‌های بازی خانگی و خارج از خانه این تیم تا انتهای فصل به فروش رفته، دنبال‌کنندگان اینستاگرامش از یک میلیون به نزدیکی ۷ میلیون رسیده و قطعا با حضور مسی و سرمربی جدید که احتمالا تاتا مارتینو خواهد بود، اوضاع تغییری جدی خواهد کرد. فقط افسانه بهترین بازیکن تاریخ فوتبال در سطح اول به پایان رسیده و برای دنبال کردن هنرنمایی‌هایش باید تا بامداد پای ‌گیرنده‌های تلویزیونی بنشینید. همین‌که بازیکنی با چنین کیفیت فوق‌العاده تاکنون ۳ تیم عوض کرده و هیچ مبلغی برای جابه‌جایی‌اش هم پرداخت نشده حقیقتا با همه پارامترهای فضایی بودنش جور در می‌آید!