بی‌خبری فدراسیون فوتبال از بازی دوستانه با مصر

فدراسیون فوتبال مصر پس از لغو دیدار دوستانه با برزیل، در نظر دارد با ایران بازی کند. به گزارش مهر، تیم فوتبال مصر در نظر داشت در تاریخ ۱۲ اکتبر(۲۱ مهر) با برزیل دیدار دوستانه برگزار کند و چهار روز پس از آن هم به مصاف تونس برود؛ اما مدیر اجرایی فدراسیون فوتبال مصر اعلام کرده دیدار با برزیل به دلیل جدول شلوغ تیم حریف لغو شده است. فدراسیون فوتبال مصر در شرایطی روز ۲۱ مهر را برای برگزاری دیدار با تیم ملی فوتبال ایران اعلام کرده است که شاگردان کارلوس کی‌روش باید روز ۲۵ مهر در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف کره جنوبی بروند.

در همین رابطه دبیرکل فدراسیون فوتبال از برگزاری بازی دوستانه تیم ملی مقابل مصر در ۲۱ مهر بی‌خبر است. مهدی محمدنبی در گفت‌وگو با ایسنا،‌ درباره برگزاری دیدار دوستانه تیم ملی مقابل تیم ملی مصر اظهار کرد: این مساله فقط از سوی مسوولان فدراسیون مصر و دبیر کل این فدراسیون اعلام شده و به ما هیچ پیشنهاد یا نامه‌ای در این رابطه نرسیده است.

وی افزود: من احتمال می دهم که آنها از طریق وزارت خارجه برای برگزاری یک بازی دوستانه با ایران به توافق رسیده‌اند که تا الان از سوی وزارت خارجه هم چیزی به دست ما نرسیده است.

نبی در پاسخ به این سوال که آیا کی‌روش در جریان برگزاری بازی دوستانه با مصر هست، گفت: بعید می‌دانم کی روش از این موضوع اطلاع داشته باشد.

ما به در خواست کی‌روش و به دو دلیل دیدار دوستانه مقابل کره‌شمالی را که قرار بود در همین تاریخ برگزار شود، لغو کردیم.

یکی اینکه بازیکنان مصدوم برای دیدار با کره‌جنوبی آماده شوند و دیگری هم اینکه بازیکنان خارجی ما در این تاریخ نمی‌توانند به تیم ملی ملحق شوند؛ چرا که این روز در تقویم فیفا به عنوان OFFICIAL DAY در نظر گرفته شده و نه FIFA DAY.

وی ادامه داد: به همین دلیل قاعدتا دیدار با مصر هم نباید برگزار شود. با این حال برای برگزاری بازی‌های دوستانه این سرمربی تیم است که باید نظر دهد و باید ببینیم کی‌روش چه نظری درباره این بازی دارد.