ما در کنار لیورپول می‌ایستیم

سرمربی تیم فوتبال منچستریونایتد در آستانه دیدار امروز یکشنبه با لیورپول به هواداران من‌یونایتد نامه نوشته و از آنها خواست تا یاد کشته‌شدگان «هیلزبرو» را گرامی بدارند. به گزارش مهر، «سرآلکس فرگوسن» از هواداران منچستریونایتد که در ورزشگاه «آنفیلد» حاضر می‌شوند خواسته که به ۹۶ قربانی حادثه «هیلزبرو» احترام بگذارند. لیورپولی‌ها در حالی در آنفیلد بازی می‌کنند که «هیات مستقل هیلزبرو» برای نخستین بار از سال ۱۹۸۹ اعلام کرده که هواداران لیورپول در حادثه هیلزبرو که منجر به کشته شدن ۹۶ تماشاگر در دیدار نیمه نهایی جام حذفی انگلستان شد، نقشی نداشته‌اند.

در حالی که دو تیم منچستریونایتد و لیورپول که موفق‌ترین تیم‌های تاریخ فوتبال بریتانیا محسوب می‌شوند رقابت درازمدتی با یکدیگر دارند، فرگوسن از هواداران یونایتد خواسته تا در مراسمی که پیش از بازی روز یکشنبه برگزار می‌شود، به قربانیان حادثه هیلزبرو احترام بگذارند.

بر پایه گزارش ساکرنت، هواداران تیم فوتبال منچستریونایتد پس از گذشتن از ورودی ورزشگاه آنفیلد، نامه فرگوسن مبنی بر اینکه باید یاد کشته شدگان هیلزبرو را گرامی داشت را دریافت خواهند کرد.

سرمربی منچستریونایتد در این نامه نوشته است: «رقابت ما با لیورپول بر پایه اراده و عزمی است که در بالاترین سطح به منصه ظهور می‌رسد. هواداران ما می‌خواهند مقابل تیمی که افتخارات بلندمدتی داشته بهترین عناوین را کسب کنیم.»

فرگوسن همچنین همدردی خود را با بازماندگان ۹۶ قربانی حادثه هیلزبرو اعلام کرد، وی گفت: «کسانی که به ورزشگاه رفتند تا تیم خود را برای راهیابی به دیدار فینال حمایت کنند اما هرگز بازنگشتند. آنچه در مورد آنان اتفاق افتاد باید وجدان هر کسی را که با این حادثه در ارتباط است بیدار کند.»