صعود مقتدرانه بسکتبال ایران به فینال کاپ‌آسیا

ملی پوشان بسکتبال کشورمان با برتری مقابل فیلیپین جواز حضور در دیدار نهایی چهارمین دوره رقابت‎های بسکتبال قهرمانی کاپ آسیا را به دست آوردند. به گزارش مهر، تیم‌های ملی بسکتبال ایران و فیلیپین از ساعت ۱۱ دیروز جمعه برگزارکننده نخستین دیدار از مرحله نیمه نهایی چهارمین دوره مسابقات بسکتبال کاپ آسیا بودند. این دیدار که در سالن «Ota Gymnasium» شهر توکیو برگزار شد در پایان به برتری ۷۷ بر ۶۹ تیم ملی کشورمان انجامید تا شاگردان «ممی بچیروویچ» به دیدار نهایی چهارمین دوره مسابقات بسکتبال کاپ آسیا صعود کند.

تیم ملی بسکتبال کشورمان کوارتر اول بازی را با شکست (۱۶ بر ۱۷) پشت سر گذاشت، اما در کوارترهای دوم تا چهارم به ترتیب با نتایج (۱۴ بر ۱۳)، (۲۳ بر ۱۷) و (۲۴ بر ۱۳) پیروز شد و جواز حضور در فینال مسابقات را به دست آورد.

به این ترتیب امروز شنبه تیم ملی بسکتبال کشورمان در دیدار نهایی چهارمین دوره مسابقات بسکتبال کاپ آسیا به مصاف برنده دیگر دیدار مرحله نیمه نهایی یعنی ژاپن می‌رود که روز گذشته از سر تیم ملی قطر گذشته است. براساس این گزارش، شاگردان ممی بچیروویچ در مرحله گروهی مسابقات تیم‌های قطر و ژاپن را به ترتیب با نتایج (۸۵ بر ۷۵) و (۷۱ بر ۶۵) شکست داده بودند. اولین دوره رقابت‎های بسکتبال کاپ آسیا سال ۲۰۰۴ برگزار شد و پس از وقفه در سال ۲۰۰۶ مجددا به صورت دو سال در میان پیگیری شد. تیم ملی بسکتبال ایران در حالی در چهارمین دوره رقابت‎های قهرمانی کاپ آسیا شرکت کرده است که هیچ سابقه‎ای از قهرمانی در این رقابت‎ها ندارد.

ایران در دوره ابتدایی این رقابت‎ها شرکت نداشت و در دوره گذشته هم که به میزبانی بیروت لبنان برگزار شد، با تیم «ب» به عنوان ششم دست یافت. تیم ملی بسکتبال ایران با ترکیب محمدصمد نیکخواه بهرامی، حامد آفاق، اوشین ساهاکیان، آرن داودی، اصغر کاردوست، روزبه ارغوان، محمد جمشیدی، فرید اصلانی، امیر صدیقی، سجاد مشایخی، صالح فروتن و بهنام یخچالی در چهارمین دوره رقابت‎های بسکتبال قهرمانی کاپ آسیا شرکت کرده است. تیم نخست این رقابت‎ها به طور مستقیم به جام ملت‎های ۲۰۱۳ صعود می‎کند.