اعضای هیات مدیره استقلال تغییر می‌کنند

وزیر ورزش و جوانان از تغییر اعضای هیات‌مدیره استقلال خبر داد. به گزارش ایسنا، محمد عباسی در رابطه با تغییر اعضای هیات مدیره که علی فتح‌اله‌زاده،‌ مدیرعامل این باشگاه از آن خبر داده بود گفت: ان‌شاءالله این اتفاق می‌افتد، اما تصمیمات نهایی هنوز گرفته نشده است. همچنین محمد عباسی که پیش از برگزاری ضیافت افطار با اصحاب رسانه در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، با اشاره به رشد شش برابری ایران در کسب مدال المپیک ادامه داد: ملت ایران ظرفیت‌های بزرگی دارد که شاید مرکز ثقل آن موفقیت جوانانی است که بیشتر در ورزش نمود پیدا می‌کند.

خوشبختانه زمینه‌هایی که فراهم شد در بازی‌های المپیک به ثمر نشست و افتخارات خوبی برای ایران کسب شد تا اینکه برخی از رسانه‌های دنیا عملکرد ایران را شگفتی آور تلقی کردند. در پکن ما یک طلا و یک برنز داشتیم که در لندن با کسب ۱۲ مدال رشدمان شش برابر شد. برای اولین بار تعداد طلاها، تعداد مدال‌ها و تعداد رشته‌های انفرادی اعزامی نسبت به گذشته بیشتر بود.

وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید با توجه به موفقیت کاروان ورزشی ایران در لندن آیا باز هم می‌خواهید به فوتبال بیشتر بها دهید، اظهار کرد: اگر فوتبالی‌ها ناراحت نشوند، نظرم این است اگر صدا و سیما و رسانه‌ها فقط به فوتبال بپردازند، منصفانه نیست. قهرمانان ما نشان دادند که ظرفیت‌های بزرگی دارند. ما باید تناسب را در تبلیغات و امکانات بیشتر ایجاد کنیم. من به افراط و تفریط معتقد نیستم، ولی نباید نسبت به علائق مردم هم بی‌مهری شود. اینکه همه فرصت‌ها را به یک رشته اختصاص دهیم، روش مدبرانه‌ای نیست. سایر رشته‌ها در المپیک جلوه کردند. ما در رده بندی فیفا در ردیف‌های ۵۰ـ‌۴۰ هستیم، ولی در برخی از رشته‌ها در ردیف‌های اول قرار گرفتیم، البته این طور هم نباید باشد که چند ماه آینده برای رقابت‌های انتخابی جام جهانی نتیجه‌ نگیریم و بگویم که به ما توجه نشده است.

وی با اشاره به عملکرد موفق محمد بنا در راس کادر فنی کشتی فرنگی، یادآور شد: حرف‌های زیادی در این باره داریم. متاسفانه یک بخش از فوتبال از جنبه ورزشی خارج و تبدیل به صنعت شده است. برای من همه رشته‌ها مساوی هستند، چرا که همه دوستانم هستند. هیچ کس مخالف نیست که اسپانسرهای فوتبال به سایر رشته‌ها هم بیایند.

رسانه‌ها خیلی موثرند. باید فرهنگش را ایجاد کرد، اما ما هم در راستای ایجاد تعادل تاکنون هیچ پولی به دو باشگاه استقلال و پرسپولیس نداده ایم. شاید برخی فکر کنند که تصمیم ما بی مهری است، ولی خواستیم که تعادل ایجاد شود.