شغل‌های عجیب در المپیک ۲۰۱۲

شاید همه تصور کنیم که ورزشکارانی که در این مسابقات مهم شرکت می‌کنند، ورزشکاران حرفه‌ای هستند که همه وقت خود را به ورزش کردن اختصاص می‌دهند، اما جالب است که در این دوره از مسابقات برخی از ورزشکاران شغل‌هایی دارند که چندان به رشته ورزشی آنها ربطی ندارد. با این حال آنها همه تلاش خود را به کار می‌برند تا در مسابقات المپیک بهترین نتایج را کسب کنند. «لانس بروکس» در رشته پرتاب دیسک فعالیت می‌کند. این آمریکایی ۲۸ ساله یک کارگر ساختمانی است که بعد از هر ۱۲ ساعت کار، دو ساعتی را در یک باشگاه محلی به تمرین می‌پردازد. «بروکس» شغل‌های مختلفی را تجربه کرده است. خودش می‌گوید وقتی در یک کافه مشغول کار بوده است با «استیو دیترمونت» مربی پرتاب دیسک آشنا می‌شود و این مربی وقتی استعداد او را می‌بیند از او می‌خواهد این رشته را به صورت جدی دنبال کند.

«بروکس» با برنده شدن در مسابقات انتخابی المپیک حالا جواز این بازی‌ها را در دست دارد و مطمئن است که عضلاتش که براثر کار ساختمانی قوی شده‌اند به کمک او خواهند آمد تا بتواند نتایج مناسبی از این بازی‌ها به دست بیاورد.

«چاس بتس» دیگر ورزشکار آمریکایی و کشتی‌گیری ۲۵ ساله است که بیش از هر چیز خود را یک طراح می‌داند. با جست‌وجو در اینترنت می‌توان وب‌سایت طراحی او را با یک معرفی کوتاه پیدا کرد. وی وقتی طراحی نمی‌کند، کشتی می‌گیرد. پدرش او را وقتی پنج ساله بود، با کشتی آشنا کرد. بتس اگرچه در بازی‌های پکن نتوانست سهمیه المپیک بگیرد، اما این‌بار در مسابقات انتخابی ۲۰۱۲ توانست جواز شرکت در بازی‌های لندن را به دست بیاورد.