پروین علیه ژوزه

علی پروین بعد از باخت تیم پرسپولیس مقابل فجر سپاسی عنوان کرد که بارها گفته است مربی ایرانی بهتر از گزینه‌های خارجی نتیجه می‌گیرند. همین جمله سلطان باعث شد تا حاشیه‌های جدیدی دامن پرسپولیسی‌ها را بگیرد.

سه‌شنبه شب تیم‌های پرسپولیس تهران و فجرسپاسی شیراز برگزارکننده دومین دیدار روز نخست از هفته دوم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور بودند. این بازی که در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی برگزار شد، در پایان به برتری ۳ بر ۲ تیم فجرسپاسی شیراز انجامید. امیرحسین فشنگچی در دقیقه ۱۵ و محمد قاضی در دقیقه ۳+۹۰ برای پرسپولیس گلزنی کردند و عباس محمدرضایی در دقیقه ۵۲، رضا حقیقی در دقیقه ۷۶ از روی نقطه پنالتی و محمد مهدی‌نظری در دقیقه ۱+۹۰ گل‌های فجرسپاسی را به ثمر رساندند. در اولین دیدار هفته دوم لیگ برتر نیز راه آهن به مصاف تیم گهر زاگرس رفت و سه بر یک به پیروزی رسید.

پس از پایان بازی مانوئل ژوزه با موضع‌گیری برابر انتقاد علی پروین نسبت به عملکرد پرسپولیس گفت: مدیر فنی باید رودررو با من صحبت کند و اگر نظرات او درست‌تر است چرا باشگاه هدایت پرسپولیس را به او نسپرد؟!

مانوئل ژوزه پس از شکست تیم فوتبال پرسپولیس برابر فجر سپاسی در نشست خبری اظهار کرد: هفته‌های اول برای ما سخت است. من بزرگ‌ترین مساله کاری دوران زندگی‌ام را قبول کرده‌ام، قبل از اینکه این بازیکنان را بشناسم. ۱۵ روز پیش از شروع لیگ به تیمی آمدم که مدعی قهرمانی است. من اگر از روز اول بودم پرسپولیس را این جوری نمی‌بستم. معلوم است که این بازیکنان را هنوز کامل نمی‌شناسم. شناخت کامل از بازیکنان ماه‌ها کار می‌برد.

وی افزود: با این شرایط ریسک کردم و مسوولیت را پذیرفتم و الان با سری بالا اینجا هستم. پرسپولیس در نیمه اول بازی بد نبود ما می‌توانستیم در آن نیمه ۴ گل به حریف بزنیم. آنها حتی یک شانس هم نداشتند. ما یک گل از روی کرنر خوردیم، یک گل پنالتی شد و گل دیگر هم مانند دو گل قبلی روی اشتباهات‌مان صورت گرفت. سه اشتباه عمده داشتیم و سه گل خوردیم. به حریف تبریک گفتم و ما هم باید سخت کار کنیم.ژوزه گفت: نمی‌دانم بازیکنانم عصبی بودند و چرا عملکردی این گونه داشتند که کمی با استرس همراه بود. ۱۴ بازیکن جدید به پرسپولیس آمده‌اند. برخی از آنها از باشگاه‌های کوچکتر به پرسپولیس آمده‌اند. بی‌شک برای آنها بازی کردن در باشگاه بزرگ در هفته‌های اول سخت است. ضمن اینکه عدم حضور تماشاگران هم به نفع حریف شد. من تنها ۴ روز پیش از این بازی فهمیدم در یک بازی خانگی تماشاگران‌مان را نداریم!

وی در پاسخ به این سوال که آیا بهتر نبود پرسپولیس پیش از آنکه بازیکنان را بگیرد سرمربی را انتخاب می‌کرد، گفت: با این نظر موافقم اینجا همه چیز برعکس شد. اول بازیکنان به تیم پیوستند بعد سرمربی آمد. این شیوه خیلی درست نیست. امیدوارم تا وقتی من این تیم و بازیکنانش را به طور کامل نشناختم حریفان‌مان در هفته‌های اول مدام به پیروزی نرسند و ما امتیاز از دست دهیم. این دو ماه برای ما خیلی سخت است. هرچند نتیجه عملکرد تیم را در پایان فصل باید ببینید. بقیه حریفان هم امتیاز از دست می‌دهند، اما ما باید هر بازی برایمان مهم‌تر از بازی قبل باشد.

ژوزه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه علی پروین مدیر فنی پرسپولیس مدعی شده اگر من جای ژوزه بودم طوری با این بازیکنان برخورد می‌کردم که تا صبح گریه کنند، ابتدا اظهار کرد: من این شخص را نمی‌شناسم. پروین؟!

پس از ارائه کمی توضیحات و تلاش مترجم ژوزه، ظاهرا سرمربی پرسپولیس پروین را شناخت و در پاسخ به این سوال گفت: اگر او بهتر از من تصمیم می‌گیرد چرا باشگاه او را سرمربی پرسپولیس نکرد. خب او را می‌گذاشتند تا هدایت این تیم را بر عهده بگیرد. من ۲۲ قهرمانی به دست آورده‌ام و پرافتخارترین مربی کشورم هستم. موفقیت‌های بسیاری را در نقاط مختلف به دست آوردم و باشگاه تصمیم گرفته تا من سرمربی پرسپولیس باشم. اگر پرسپولیس می‌برد شاید ایشان مصاحبه می‌کرد و می‌گفت همه ما خوب کار کردیم و در نهایت بردیم! اما به شما بگویم که هنگام باخت تیم یک پدر دارد و آن پدر سرمربی تیم است. من سرمربی پرسپولیس هستم و مسوولیت این شکست را بر گردن می‌گیرم. مدیر فنی باید رودرروی من بنشیند و با من صحبت کند و نظراتش را به من بگوید.