چه کسی بهترین می شود؟

 البته فرانس فوتبال این کار را در ماه‌های پایانی سال ۲۰۲۲ و پیش از آغاز جام جهانی انجام داد، ولی مراسم برترین‌های فیفا در سال جدید میلادی برگزار می‌شود. آن‌طور هم که اکثر رسانه‌ها پیش‌بینی کرده‌اند، لیونل مسی برنده جایزه برترین بازیکن سال خواهد بود و با توجه به قهرمانی در جام جهانی، این انتخاب خیلی هم دور از ذهن نیست. اما جوایز دیگری هم برای مراسم د بست در نظر گرفته شده است.

فرانسسک آگیلار، خبرنگاری که پیروزی لیونل مسی در مراسم توپ طلای ۲۰۲۱ را پیش‌بینی کرده بود، از این بازیکن به عنوان برنده جایزه بهترین بازیکن مرد سال ۲۰۲۲ فیفا یاد کرده است. بر اساس ادعای آگیلار، مسی به دلیل نقش عمده در قهرمانی آرژانتین در جام جهانی ۲۰۲۲ فاتح جایزه می‌شود. با این حال مسی تنها آرژانتینی‌ای نیست که در جشن اهدای جوایز فیفا شرکت می‌کند. رسانه اسپانیایی abc  در بخش انتخاب برترین دروازه‌بان ادعایی مطرح کرده که بر اساس آن،  امیلیانو مارتینز آرژانتینی به واسطه درخشش در جام جهانی، بالاتر از تیبو کورتوا و یاسین بونو فاتح جایزه بهترین دروازه‌بان سال ۲۰۲۲ از دید فیفا لقب می‌گیرد. علاوه بر کاپیتان و دروازه‌بان تیم ملی آرژانتین، نام لیونل اسکالونی هم در جمع سرمربیان برتر و نامزدهای نهایی کسب جایزه بهترین مربی سال کنار پپ گواردیولا و آنچلوتی دیده می‌شود که برنده شدن او بعید به نظر نمی‌رسد.

هرچند آنچلوتی سال گذشته دوگانه معتبر لیگ قهرمانان و لالیگا را برای رئال مادرید به ارمغان آورد، ولی تجربه نشان داده در سال‌هایی که جام جهانی برگزار شده، همه نگاه‌ها به قهرمان آن بوده و کمتر پیش می‌آید که قهرمانان دست خالی مراسم برترین‌ها را ترک کنند. در این شرایط شاید جالب باشد که کریم بنزما به عنوان بهترین بازیکن سال ۲۰۲۲ از نگاه فرانس فوتبال، طبق گمانه‌زنی‌ها تا این لحظه کمترین شانس را برای برنده شدن جایزه د بست دارد و دلیل آن‌هم درخشش مسی در جام‌جهانی است. اگر بنزما هم می‌توانست در قطر به میدان برود و البته تیمش قهرمان می‌شد، احتمالا هر دو جایزه مهم دنیای فوتبال در سال ۲۰۲۲ را از آن خودش می‌کرد. جایزه‌ای که سال گذشته به روبرت لواندوفسکی رسید و قطعا امسال هم مثل پارسال، برندگان توپ طلا و د بست با هم متفاوت خواهند بود. نکته جالب اینجاست که مسی در میان نامزدهای نهایی فرانس فوتبال حضور نداشت، اما در عرض چند ماه تبدیل به اصلی‌ترین نامزد کسب د بست شد! در این بین دیگر اثری هم از رقیب دیرینه او یعنی کریستیانو رونالدو در جمع نامزدهای بهترین بازیکن سال فیفا دیده نمی‌شود.