پانزده دقیقه جهنمی برای آلمان‌

تیم ملی فوتبال ایتالیا با پیروزی برابر آلمان در مرحله نیمه نهایی چهاردهمین دوره رقابت‌های جام ملت‌های اروپا،حریف اسپانیا در دیدار فینال این دوره از مسابقات شد. دومین دیدار مرحله نیمه نهایی چهاردهمین دوره رقابت‌های فوتبال یورو ۲۰۱۲ پنج‌شنبه شب بین تیم‌های ایتالیا و آلمان در ورزشگاه ملی ورشو و با قضاوت «استفان لانوی» فرانسوی آغاز شد و با پیروزی ۲ بر یک لاجوردی‌پوشان به پایان رسید.در این دیدار که هر دو تیم فوتبال زیبا و تماشاگرپسندی را به نمایش گذاشتند، ماریو بالوتلی در دقایق ۲۰ و ۳۶ دوبار دروازه آلمان را باز کرد و تنها گل آلمان‌ها را اوزیل دردقیقه۲+۹۰ از روی نقطه پنالتی به گل تبدیل کرد.

سرمربی آلمان با وجود شکست مقابل ایتالیا در نیمه نهایی یورو ۲۰۱۲،‌ از عملکرد تیمش در این رقابت‌ها ابراز رضایت کرد. این پانزده دقیقه جهنمی باعث شد ایتالیا به مصاف اسپانیا در دیدار نهایی برود. یوآخیم لوو پس از شکست دو بر یک آلمان مقابل ایتالیا در نیمه نهایی یورو ۲۰۱۲ گفت: پس از گل نخست که قابل اجتناب هم بود، سازمان‌دهی تیم ما از هم پاشید و پس از آن، گل دوم را هم دریافت کردیم. مرتکب اشتباهاتی شدیم و بهای آن را هم پرداخت کردیم. وی گفت: تیم ما در نیمه دوم، بازی واقعی خود را نشان داد و تلاش بسیار زیادی کرد، اما در گلزنی موفق نبود. اگر به ترکیب تیم نگاه کنم، به راحتی می‌توانم بگویم که می‌توانستم تغییراتی انجام دهم. ماریو گومس سه گل زده بود و در تمرین‌ها هم خوب کار می‌کرد. می‌خواستم که تونی کروس هم در تیم باشد تا بتواند به مقابله با هافبک‌های ایتالیا بپردازد. وقتی گل اول را دریافت کردیم، می‌توانستیم به بازی برگردیم. به همین دلیل لازم بود تعویض‌هایی انجام دهم و باید ریسک می‌کردم. سرمربی آلمان گفت: دو سال خیلی خوب را پشت سر گذاشتیم و تیم در این مدت به خوبی پیشرفت کرد. ما در ۱۵ بازی رسمی متوالی به پیروزی رسیده بودیم، ولی امروز مقابل تیم بسیار قدرتمند ایتالیا شکست خوردیم. ایتالیا خط هافبک خوب و دو مهاجم سرعتی در اختیار دارد. باید بپذیریم که آنها کمی از ما بهتر بودند.وی گفت: با وجود این شکست، تورنمت خیلی خوبی را پشت سر گذاشتیم و پیشرفت زیادی داشتیم. سرمربی تیم ملی فوتبال ایتالیا نیز از عملکرد تیمش مقابل آلمان در نیمه نهایی رقابت‌های یورو ۲۰۱۲ ابراز رضایت کرد. «چزاره پراندلی» در نشست خبری پایان بازی اظهار کرد: ما در ۱۵ دقیقه پایانی بازی دو بخت مسلم گلزنی را از دست دادیم و می‌توانستیم حتی بازی را ۳ بر صفر ببریم، اما این فرصت‌ها را از دست دادیم و مجبور به دفاع شدیم با این حال در مجموع باید بگویم عملکرد تیمم فوق‌العاده بود.

پراندلی در خصوص بازی فینال مقابل اسپانیا گفت: اسپانیایی‌ها از حیث تجربه و مداومت گزینه اول قهرمانی این رقابت‌ها هستند، اما ما آنجاییم. مهم‌ترین چیز این است که برای پیراهن تیم‌مان ارزش قائل شویم. همه باید با احترام در خصوص ایتالیا صحبت کنند.